Meerburg D2 geeft na rust voorsprong weg

Meerburg JO13-2JM

D-pupillen, D2, Groep 2 17

26 september 2015 9:30

BENTHUIZEN - Meerburg D2 heeft zaterdag bij BSC een voorsprong van 2-0 na de hervatting uit handen gegeven. De druk werd op een gegeven moment te hoog voor de mannen van coach Marcel Diek, die in 5 minuten tijd drie treffers tegen kregen. Daardoor won de thuisclub in Benthuizen met 3-2.

Dat was niet nodig geweest, vond Diek achteraf. ,,In de openingsfase hebben wij geweldig gespeeld. We deden waar we goed in zijn; de bal rond spelen, de vrije man vinden en de diepte zoeken. Dat is zoals ik het wil zien van de jongens. Helaas konden we dat nog niet de hele wedstrijd volhouden.’’

Meteen na het openingssignaal en vlak voor rust scoorde Meerburg. Dat leidde tot de voorsprong van 2-0 bij rust. Daar tussen door kreeg BSC ook al enkele fraaie mogelijkheden. Een gebrek aan daadkracht bij de thuisclub en goed werk van de Meerburgse doelman Robin Gersen, na een rugblessure voor de eerste keer dit seizoen actief, hielden de formatie uit Zoeterwoude echter overeind.

Het begin was mooi, voor Meerburg althans. Een aanval zoals Diek die wil zien leidde al in de derde minuut tot een voorsprong. Na goed doorzetten van Mike Jeltema kwam de bal terecht bij Joppe Lammerink. Met een fraaie pass bereikte de middenvelder vervolgens spits Arnold Simonian, die al even fraai met het hoofd afrondde. ,,In die fase kwam de tegenstander er niet aan te pas’’, zei Diek.

Op slag van rust liep Meerburg, dat Vigo van der Wal en Emre Demirkurt miste, verder uit. Marius Mc Allister, in die fase op het middenveld met Wiek Breedeveld van Tim van der Loo, nam de bal  ineens op de pantoffel en liet de doelman van BSC met een laag schot kansloos.

,,In de pauze heb ik gezegd dat ik meer rust in het spel wilde’’, aldus Diek. ,,In de eerste fase van het tweede deel ging dat ook meteen weer heel goed. Maar na een minuut of 10 vielen we terug. Er was meer sprake van paniekvoetbal dan van goed voetbal. In plaats van goed op te bouwen werd de bal weggerost. Zo gaven we de tegenstander de kans de druk op te voeren.’’

Met enkele goede ingrepen hield de verdediging, met in die fase Sam Groos, Luca Bouter, Max Verbeek en Finn van der Meer, aanvankelijk nog stand. Tussen de 40e en 45e minuut was er echter zelfs voor uitblinker Robin in het doel geen houden meer aan.

Meerburg herstelde zich wel van de tegenslag en kwam achterin daarna niet meer in de problemen. De zware wedstrijd had waarschijnlijk ook veel kracht gekost, want afgezien van schoten van Kadir Sahin en Rens Hop kwam Meerburg ook niet meer echt in de buurt van de gelijkmaker. Diek: ,,Dit is toch een tegenvaller. We hadden hier niet mogen verliezen.’’

Gert Lammerink