Meerburg D3 herpakt zich in tweede helft tegen Ter Leede D2

Ter Leede D2

D-pupillen, D3, Groep 3 13

12 september 2015 11:30

Vorige week liet Meerburg D3 een op en neer golvende uitwedstrijd tegen ASC D2 in de tweede helft door de vingers glippen: 2-0. Deze week moesten de mannen van coaches Huig en Stefan op het eigen Sportpark Meerburg aantreden tegen Ter Leede D2. Na een matte eerste helft met een 2-3 tussenstand kon toch een gelijkspel uit het vuur worden gesleept: 4-4.

In de eerste helft liet Ter Leede D2 zien waarvoor het naar Zoeterwoude-Rijndijk was gekomen. Met goed combinatievoetbal, de nodige felheid en veel diepte in het spel werd Meerburg D3 onder druk gezet. Al na een kwartier spelen stond een 0-2 achterstand op het scorebord. Waren sommige jongens te laat naar bed gegaan gisteravond, of met het hoofd al bij de Vuelta overwinning van Tom Dumoulin, of waren ze wellicht nog onder de indruk van de winst van Dafne Schippers gisteren tijdens de Diamond League-wedstrijden in Brussel? Wie zal het zeggen.

Af en toe liet Meerburg D3 zien dat het goed kan voetballen. Uit spaarzame tegenstoten kon worden gescoord. Na de 1-2 was het gat al vrij snel weer 2 doelpunten: 1-3. Meerburg D3 bleef op zoek naar de aansluitingstreffer. Het gat in de defensie van Ter Leede D2 werd pas kort voor rust gevonden: 2-3.

Tijdens de eerste helft werden al regelmatig aanwijzingen over Meerburg D3 uitgestort, maar de meeste aanwijzingen van de coaches werden niet altijd naar tevredenheid opgevolgd. In de rust moest worden bijgestuurd.

Met twee ‘verse’ krachten werd begonnen aan de tweede helft. Meteen na het fluitsignaal werd duidelijk dat Meerburg D3 nog niet verslagen was. Ondanks de goede voortekenen belandde een afstandsschot plotsklaps in de rechterbovenhoek en was het gat weer twee doelpunten: 2-4. Meerburg D3 liet zich niet van de wijs brengen en ging op zoek naar een derde doelpunt. Met diepte passes werd de snelheid van de voorhoede gezocht, en met resultaat. Binnen 10 minuten werd het derde en ook het vierde doelpunt gemaakt. Met name het laatste doelpunt toonde de klasse van het team. Op links kon de bal goed voor het doel worden getrokken, waarna de op volle snelheid opkomende spits de bal achter de keeper kon koppen: 4-4.

Na de gelijkmaker ging het spel nog op en neer, maar echt gevaarlijk konden beide teams niet meer worden. Meerburg D3 kan tevreden zijn met de puntendeling. Voor Ter Leede D2 had er misschien wat meer ingezeten.

Het mannen van de D3 zijn pas enkele weken met elkaar aan het trainen, dus het is niet zo vreemd dat er nog geen automatismen zijn ingeslepen. Op de training wordt daar hard aan gewerkt. Het vertrouwen in de coaches is groot en de verwachting is gegrond dat het team in de reguliere competitie potten kan gaan breken.

Op 19 september as om 9.00 uur staat de volgende wedstrijd van Meerburg D3 op het programma. Op sportpark De Boekhorst wacht VVSB D3 dat een 7e plek inneemt op de ranglijst. Wellicht kan er In Noordwijkerhout weer gewonnen worden. Komt dat zien!

Uw verslaggever ter plaatse: Raymond Tefij