Meerburg E1 verslaat ook RCL E1 met ruime cijfers

RCL E1

E-pupillen, E1, Groep 1 05

5 september 2015 8:30

De eerste thuiswedstrijd van het seizoen voor de Meerburg E1 is regenachtig, en er waait een stevige zuidwestenwind. Vertrouwde omstandigheden dus. Frank Paap trekt zijn trainingsjas uit (‘die wil ik liever niet nat hebben’) en gaat in korte mouwen langs de lijn staan. Daarmee zet hij de toon voor de wedstrijd tegen de buren van RCL: Een sportieve ‘burenruzie’.

Direct vanaf het eerste fluitsignaal wordt het duidelijk dat Meerburg E1 vandaag een tegenstander treft die het uiterste zal vragen van concentratie, inzet en loopvermogen. De jongens van RCL zetten meteen flink druk. Allereerst blijkt er een passend antwoord gevonden te moeten worden op het gevaar dat de nummer 10 van RCL sticht. Diens acties zorgen meteen voor gevaarlijke situaties voor het doel van Ted – die trouwens een heel goede wedstrijd keept! De eerste grote kans is toch voor Meerburg: de bal wordt snel naar voren gebracht, spits Milan Schoemaker wordt bereikt, hij breekt door en... wordt een paar meter voor de ‘denkbeeldige tien-meterlijn’ onderuit gehaald. Een geheid doelpunt wordt een vrije trap die tot niets leidt.

Een paar minuten later – de druk van RCL blijft groot - is het toch de snelle nummer 10 van RCL die naar binnen draait, zichzelf vrijspeelt en schiet. En goed ook: 0-1.

Een omzetting bij de Meerburg-backs zorgt voor een kentering. Mees houdt de nummer 10 aardig in bedwang en Abel heeft meer grip op de rechterspits. De bal komt niet meer voor het Meerburg-doel, en de Zoeterwoudse formatie komt meer aan aanvallen toe. Voor het eerst vandaag ziet het legioen langs de lijn hoe fijn de twee spitsen Milan Schoemaker en Milan Verhoeven elkaar aanvoelen en aanvullen. Abel speelt de bal Milan S aan na een corner, die vindt tussen twee verdedigers in de vrijstaande Milan V die de gelijkmaker onberispelijk binnenschiet. Ook de tweede Meerburg-goal ontstaat uit deze samenwerking. Milan S houdt weer twee verdedigers bezig en vindt opnieuw Milan V: 2-1 is de ruststand.

Na de rust zijn de toeschouwers nauwelijks terug op hun plaatsen of de 3-1 ligt er al in, chaos en rumoer voor het RCL-doel, en Milan S vindt uiteindelijk het gaatje. Alles lijkt ineens makkelijker te lopen, want we komen snel daarna op 4-1. Echter, de nummer 10 krijgt een beetje ruimte, en dus schiet hij weer stijlvol binnen: 4-2. Toch weer aan de bak! Sam gaat voorop in strijd op het middenveld, Eric, Jurre en Nathaniel blijven ook de longen uit hun lijf lopen en meeverdedigen, en het is nodig ook, want RCL blijft gevaarlijk, met een schot op de paal en vlak voorlangs. Als de rookwolken zijn opgetrokken is de eindstand 6-3. Milan Verhoeven is dé man met vier goals, en een vijfde afgedwongen goal (eigen doelpunt RCL), maar mag het hele team bedanken voor de druk die steeds gegeven werd en de goede lange ballen!

Opnieuw ruime winst dus voor de equipe van Paap, Van Driel en Kransse. Mooi om te zien hoe de spelers van Meerburg elkaar coachen en voor elkaar blijven werken. Gerard van Driel beaamt dat na afloop. ‘Je ziet het gewoon, dit is echt een team.’

Gerwin van der Werf

Opstelling E1: Ted Wagemaker, Abel Rozendaal, Emma van der Werf, Mees van der Schuyt, Sam Ouwerkerk, Eric Sanders, Nathaniël Artist, Jurre Meijberg, Milan Verhoeven, Milan Schoemaker

Geblesseerd op de bank: Wout Knottnerus