E5 sleept punt uit het vuur bij RCL E4

Meerburg JO11-5JM

E-pupillen, E5, Groep 4 16

29 augustus 2015 10:30

In een wedstrijd die alle kanten op kon gaan, speelde Meerburg E5 uiteindelijk gelijk uit bij RCL E4. De 5-5 die na afloop op het scoreboard stond, was een terechte weergave van de krachtsverhouding, al hadden beide ploegen perioden waarin zij de wedstrijd naar zich toe hadden kunnen trekken.

De E5 beleefde een droomstart. Voordat iedereen goed en wel geïnstalleerd was, had Matz de bal na een voorzet van Bram al achter de doelman van RCL geschoten. Maar RCL herstelde sneller van de verbazing dan de toeschouwers, want bij de eerste de beste tegenaanval stond het 1-1 en zo konden we eigenlijk gewoon weer helemaal opnieuw aan de wedstrijd beginnen.

Meerburg was in de eerste helft misschien net iets sterker dan RCL, de persoonlijke duels werden vaak gewonnen door de Meerburg-spelers. Maar RCL stond goed en was gevaarlijk in de counter. Uiteindelijk kwam Meerburg via Nienke op een 1-2 voorsprong. Maar weer kon Meerburg niet lang van de voorsprong genieten. Een eigenlijk onnodig weggegeven corner werd door een volledig vrijstaande RCL speler ingekopt en vlak daarna leidde gestuntel in de verdediging tot een 3-2 achterstand bij rust. Deze laatste twee tegendoelpunten waren erg jammer voor Sepp, die voor het eerst keepte en dat uitstekend deed. Maar hier had zelfs een topkeeper niets aan kunnen doen.

Na de limonade was RCL heer en meester op het veld. De Meerburg-aanvallers stonden te ver weg en de verdediging met Tom, Koen en Devon hield maar met moeite stand, ook door een aantal goede reddingen van keeper Matz. Toch keken we al snel in de tweede helft tegen en 5-3 achterstand aan en daarmee kwamen we op dat moment goed weg.

Maar nadat Sven de achterhoede kwam versterken, kreeg Meerburg steeds meer vat op de wedstrijd. RCL werd verder terug gedrongen en de kansen waren nu voor Meerburg. Nienke scoorde haar tweede doelpunt toen Bram niet zelfzuchtig was en de bal breed gaf toen hij alleen op de keeper af liep. En daarna schoot Bram de gelijkmaker binnen nadat Dario op rechts goed was doorgegaan en een voorzet op maat gaf.

Bij 5-5 was de pijp leeg bij RCL en was het Meerburg dat de meeste aanspraak maakte op de overwinning. Sven stoomde vanuit achter nog een keer met een goed eentweetje met Bram dwars door het midden op, maar schoot tegen buitenkant paal toen hij alleen voor de keeper stond. Even later schoot hij vlak over, waarna Devon de keeper nog raakte en ook Bram, Dario en Nienke net het geluk in de afronden ontbeerden.

Al met al een prima wedstrijd om een hopelijk leuk seizoen mee te beginnen.