Meerburg E1 kan aan positieve "flow" van de laatste weken tegen Lisse geen vervolg geven

FC Lisse E1

Meerburg JO11-1

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 05

28 maart 2015 10:00

LISSE – Met een tweetal goede wedstrijden in de benen, winst tegen Katwijk en goed spel tegen Spartaan’20, gingen de meegereisde Meerburg supporters er weer eens goed voor – staan, langs de lijn. Gewapend met paraplu zagen de ouders hun kroost de eerste wedstrijd in hoofdklasse 5 in korte tijd simpel weggeven.

De derde en laatste fase van dit seizoen in de hoofdklasse begon direct uit tegen een topper. Vooraf werd door het technisch hart al gewaarschuwd; Lisse heeft een sterk middenveld en spelen zeer georganiseerd. Daar was woensdag jl. goed op getraind, positiespel en het zoeken van de bewegende speler, met deze insteek en een sterk bezet middelveld werd er afgetrapt.

In deze laatste fase is door de KNVB de speeltijd verdeeld in drieën, 3 x 20 minuten in plaats van de vertrouwde twee keer 30 minuten. In de eerste periode werd niet gescoord, het spel golfde op en neer, met beter en gevaarlijker spel van FC Lisse.

Na een korte pauze kon Meerburg voor het tweede bedrijf wederom aftrappen met de wind in de rug, maar het was Lisse die er twee maakte uit een corner. Eenmaal via de kluts en bij de tweede viel de bal voor een speler van Lisse en die kon eenvoudig, ongehinderd inschieten.

Meerburg kon nog aanklampen, na goed stoorwerk van Rens verschalkte Emre de uitgelopen keeper en tekende voor de 2-1. Lisse begon iets slordiger te voetballen, waar Meerburg niet van kon profiteren. De tweede periode zat erop en meerdere Meerburgers gaven bij hun trainer aan dat ze er doorheen cq. niet in de wedstrijd zaten. Paap werd zo gedwongen een aantal omzettingen te doen die, achteraf ook nog nadelig uitpakten.

Kort na de start van het 3de deel scoorde Lisse in korte tijd tweemaal, het geloof op een goed resultaat was verdwenen en Lisse kon eenvoudig uit naar 7-1 uitlopen. Het score verloop had makkelijk naar “dubbele” cijfers kunnen oplopen, keeper Ot hield gedurende de wedstrijd met zeker 5 à 6 mooie reddingen de schade voor Meerburg beperkt.

Na een “vrij” Paasweekeinde volgt over twee weken de volgende tegenstander RKAVV uit Leidschendam, aftrap om 09:00 in Zouterwoude.

De assistent van de speciale verslaggever: Ard Meijles

Uw normale speciale verslaggever, Gert Lammerink was wegens ziekte verhinderd.

Gert, Beterschap.