Meerburg E2 revancheert zich tegen vv Katwijk E2

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 01

16 mei 2015 9:30

ZOETERWOUDE – 16 mei 2015

De FIOD/ECD heeft nog altijd niet zijn grootschalig onderzoek naar malversaties en ´match fixing´ in het amateurvoetbal afgerond. Blijkbaar heeft het oppakken van de drie kopstukken van een Chinees goksyndicaat[1] ruim drie maanden geleden wel al enig resultaat opgeleverd. Vandaag kwam Katwijk E2 in de gewone samenstelling naar Zoeterwoude, waardoor Meerburg E2 de wedstrijd al vanaf het eerste fluitsignaal op eenvoudige wijze naar zich toe kon trekken: eindstand 10-1.

Katwijk E2 was geen schim van het team dat op 31 januari 2015 nog zegevierde met 7-4. De afwezigheid van spelers uit de E1 en dan met name de met rugnummer 7 spelende linkerspits, bracht meteen aan het licht waarom Meerburg E2 het toen lastig had. Ook op het parkeerterrein kon eenvoudig een plekje worden gevonden; dikke terreinwagens waren nergens te bekennen.

Vandaag kwam Meerburg E2 goed uit de startblokken. Het was duidelijk dat de mannen van Marcel en Joey het seizoen goed wilden afsluiten. Er werd goed druk naar voren gezet, hetgeen direct resulteerde in een doelpunt. Al na 30 seconden moest de keeper van Katwijk E2 ‘vissen’. Katwijk E2 kon, op een summiere uitbraak na, niet onder de druk uit voetballen. Het was Meerburg E2 dat de wedstrijd dicteerde; al na vijf minuten was de stand opgelopen naar 4-0. Daarna liet Meerburg E2 de teugels iets vieren. Het doel van Katwijk E2 bleef leeg tot kort voor het rustsignaal. Meerburg E2 zette toen nog even aan, hetgeen meteen tot goede kansen leidde. Hiervan werd er één benut: ruststand 5-0.

In de rust werden de batterijen opgeladen en de laatste tactische ‘puntjes op de i’ gezet. In de tweede helft werd Katwijk E2 wederom in de houdgreep genomen. Het publiek was in de eerste helft erg verwend met het goede spel en hoopte dat Meerburg E2 wederom binnen vijf minuten vier maal zou scoren. Dat bleek iets lastiger, ook omdat Katwijk E2 de gelederen beter gesloten hield. Desondanks wist Meerburg E2 de verdediging meer dan eens uit te spelen. De resterende doelpunten vielen voor het grootste deel na de 40ste  minuut. Toen ging het weer snel en kon de stand worden uitgebouwd naar 10-0. Als alle kansen beter zouden worden benut, dan had de eindstand nog hoger kunnen uitvallen. Na de 10-0 tussenstand werd het spel minder verzorgd; de vermoeidheid deed daarbij ook een duit in het zakje. Katwijk E2 wist de eer te redden door kort voor het eindsignaal tegen te scoren. De eindstand van 10-1 was dik verdiend en daarmee werd het gaatje met achtervolger vv Katwijk iets groter: 10 punten.

Meerburg E2 liet zien waartoe het in staat is. Met de nodige ups en downs dit seizoen hebben de coaches van de spelers een goed team weten te smeden. De klasse is niet alleen gebaseerd op techniek, tactiek en inzet. Er is ook hele goed sfeer in het team en bovendien is er onderling een hoge ‘gunfactor’.

De laatste hoogstandjes zullen de mannen van de E2 laten zien tijdens het toernooi bij Hazerswoudse Boys op 6 juni 2015. De hele ochtend staat dan in het teken van goed jeugdvoetbal. Er wordt dan aangetreden tegen Hazerswoudse Boys E1, RCL E2, Jodan Boys E2 en Kamerik E1. Als RCL dan ook in de gewone bezetting aantreedt, kan er zeker nog iets recht gezet worden … Die wedstrijd begint om 10.59 uur. Komt dat zien!

Uw verslaggever: Raymond Tefij

[1] Zie het verslag van 2 februari 2015