Meerburg E2 herpakt zich in tweede helft tegen FC Lisse E2

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 01

2 mei 2015 8:45

Lisse – 2 mei 2015

Vorige week liet Meerburg E2 nog zien te beschikken over de nodige voetbalkwaliteiten. Een goede veldbezetting en solide combinatievoetbal waren toen de ingrediënten voor de prima uitwedstrijd tegen Ter Leede E2. Deze week begonnen de mannen van coaches Marcel en Joey veel te nonchalant aan de wedstrijd. Met een betere tweede helft konden de kastanjes toch uit het vuur worden gehaald: 2-5.

Meerburg E2 reisde in alle vroegte af naar Lisse om de goede wedstrijd tegen Ter Leede een nog beter vervolg te geven. De grote hoeveelheid aan Engelse, Duitse en zelf Belgische kentekenplaten brachten echter de nodige spanning met zich. De gedachten aan ‘The Theatre of Dreams’, die Allianz Arena of het Constant Vanden Stockstadion maakten de benen week. Het goede positiespel en het combineren was opeens niet meer zo vanzelfsprekend. Duels werden niet meer gewonnen en er moest meer dan eens aan de noodrem worden getrokken. Gevolg was dat FC Lisse E2 verdiend op voorsprong kwam: 1-0. Achter komen in een wedstrijd tegen de degradant deed de ogen bij Meerburg E2 openen, al was het maar voor even. De korte opleving zorgde wel voor de gelijkmaker: 1-1.

In de rust moesten de coaches bijsturen. Tijdens de eerste helft werden al kreten als “plakken” en “aan de binnenkant dekken” of “winnen dat duel” over Meerburg E2 uitgestort, maar de meeste kreten waren aan dovemansoren gericht. In de tweede helft moest het beter. Deze wedstrijd hoefde niet verloren te worden.

Meteen na het fluitsignaal liet Meerburg E2 zien de boodschap begrepen te hebben. Er werd beter gestoord, duels werden feller aangegaan en de verdediging stond beter. Meerburg E2 kon al vrij snel uitlopen naar 1-3. De daaropvolgende minuten bleef het spel op en neer gaan, al had Meerburg E2 wel meer controle over de wedstrijd. Het leek ook wel alsof FC Lisse E2 minder conditie had. Of pakten zij gewoon wat meer “hun rust”? Misschien komen we daar wel nooit achter. Met twee extra doelpunten kon de score worden uitgebouwd naar 1-5. Het was uiteindelijk FC Lisse E2 dat tekende voor het slotakkoord: 2-5.

De wedstrijd was gespeeld en de drie punten konden worden meegenomen naar Zoeterwoude. Tijdens de terugreis werd al snel duidelijk dat de drukte op de wegen niets van doen had met de zojuist gewonnen wedstrijd op sportpark Ter Specke. De droom over een toekomstig buitenlands avontuur werd snel doorgeprikt. De vele buitenlandse kentekenplaten bleken namelijk op weg naar de Keukenhof..

Op 16 mei as om 9.30 uur staat de laatste competitiewedstrijd van Meerburg E2 op het programma. Achtervolger Katwijk E2 moet dan van het lijf gehouden worden. De vierde plek is veilig, maar Meerburg E2 wil zich graag revancheren op de grote nederlaag (7-4) in Katwijk op 31 januari 2015. Nu maar hopen dat Katwijk zijn E1 spelers thuis laat… Komt dat zien!

Uw verslaggever ter plaatse: Raymond Tefij