Meerburg E2 heeft weinig moeite met Ter Leede E2

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 01

18 april 2015 9:45

Sassenheim – 18 april 2015

Een goede veldbezetting en solide combinatievoetbal waren de ingrediënten van de prima uitwedstrijd tegen Ter Leede E2. Meerburg E2 zette de thuisploeg opzij met 0-5 en kon na de appeltaart dan ook met een goed gevoel terug naar Zoeterwoude.

Als wel vaker begon Meerburg met wat nonchalance aan de wedstrijd. De thuisploeg werd zo in de wedstrijd geholpen en kon de eerste schoten op het doel van Meerburg afvuren. Al na enkele minuten kreeg Meerburg de overhand en domineerde daarna de wedstrijd. Achterin moest wel af en toe nog worden ingegrepen om Ter Leede van het scoren af te houden.

Het goede combinatiespel leidde al snel tot uitgespeelde kansen. Aanvankelijk was er bij de voorwaardsen nog de nodige verwarring over lengte van het veld. De ‘dubbele’ achterlijn bracht Ter Leede dan ook een enkele keer redding. Nadat duidelijk was dat de gele lijn de achterlijn markeerde, konden de voorwaardsen regelmatig vrij voor het doel worden gezet. Ook van afstand werd het doel van Ter Leede meer dan eens gezocht. Bij rust leidde Meerburg met 0-3. Er had evenwel meer in gezeten. Het beter benutten van de vrije ruimte en ook het vaker ‘buitenom’ gaan bij de backs van Ter Leede zou de score zeker hebben verhoogd. Desondanks waren de coaches en toeschouwers erg tevreden met hetgeen werd voorgeschoteld.

In de tweede helft werd het goede spel voortgezet. Ter Leede was echter wel gevaarlijker dan voor de rust. De verdediging moest vaker aan de bak, maar kon het meeste gevaar vrij snel neutraliseren. De keeper had, op een enkele redding na, niet veel te doen anders dan de bal weer snel in het spel brengen. De solide verdediging hield de nul. Volgens de coaches is dat zeker een vermelding waard!

Voorin was het spel in de tweede helft vaak te onrustig of de passing onzuiver. Niet veel kansen werden uitgespeeld. Ook de zijkanten werden te weinig gezocht met als gevolg dat het drukker werd in de as van het veld. Toch wist Meerburg het veldoverwicht te behouden. Alhoewel het aantal echte doelkansen kleiner was dan voor de rust, kon toch nog tweemaal het doel worden getroffen. Na twee keer 25 minuten spelen stond een dik verdiende 0-5 eindstand op het scorebord.

De volgende wedstrijd van Meerburg E2 is pas op 2 mei 2015. Dan staat de uitwedstrijd tegen FC Lisse E2 op het programma. Op 24 januari 2015 won Meerburg de thuiswedstrijd nog met 5-1. Eens kijken wat het team in de uitwedstrijd kan brengen. Voor diegene die het team wil aanmoedigen, de wedstrijd start om 8.45 uur.

Uw verslaggever ter plaatse: Raymond Tefij