Quick Boys E2 te sterk voor strijdend Meerburg E2

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 01

4 april 2015 10:45

ZOETERWOUDE – 4 april 2015

Vanaf de aftrap lieten de spelers van Quick Boys E2 zien waarom zij naar Zoeterwoude waren gekomen: geen averij oplopen in de run om het kampioenschap. Met de nodige versterkingen 'aan boord' gingen de drie punten na afloop van het duel dan ook mee naar Katwijk: eindstand 1-4.

Meerburg E2 startte niet volledig in de vertrouwde formatie zaterdag jl. Julian had zijn enkel verzwikt en kon, ondanks het intapen daarvan, nog niet spelen. Wouter moest zich helaas wegens ziekte afmelden. Gelukkig werd er een goede invaller gevonden in de persoon van Ot de Vroom die overigens een buitengewoon goede wedstrijd keepte!

Quick Boys begon het duel fel en zette Meerburg E2 al snel onder druk. De houdgreep waarin Meerburg E2 werd genomen werd slechts sporadisch losser. Alleen dan kon Meerburg E2 aanvallende impulsen ontplooien. Lang duurde dat meestal niet. De voorhoede kon niet echt een vuist maken.  Een enkele corner en een afstandsschot op de kruising waren eigenlijk de enige wapenfeiten van Meerburg E2 in de eerste helft. Het betere spel van Quick Boys resulteerde dan ook in een terechte voorsprong bij rust: 0-1.

In de rust werden de nodige instructies gegeven, opdat Meerburg E2 effectiever zou spelen en de wedstrijd daarmee meer in evenwicht kon brengen. De eerste minuten leken in dat opzicht veelbelovend. Maar enkele minuten na de goede aanvangsfase van Meerburg E2 kon Quick Boys, na een uitgespeelde aanval,  via de binnenkant van de paal de 0-2 binnentikken.  Desondanks bleef Meerburg E2 voetballen. Dat is toch wel de winst dit seizoen; na een achterstand gaan de koppies niet meer hangen en wordt er tot het eindsignaal gestreden. Quick Boys bleef ook goed spelen en kon de aanvallen van Meerburg E2 in de meeste gevallen vrij gemakkelijk pareren. Sterker nog, na een afgeslagen aanval van Meerburg E2 kon Quick Boys regelmatig snel omschakelen en een tegenaanval opzetten. Een van deze aanvallen leidde helaas tot een eigen doelpunt: 0-3.

Tien minuten voor tijd kon Meerburg E2 de eer redden. Na goed doorgaan wist Ouassim de bal achter de keeper van Quick Boys te krijgen: 1-3. Maar niet lang daarna kon Quick Boys de marge weer op drie brengen via een snelle en goed uitgespeelde aanval: 1-4. Daarmee was tevens de eindstand op het scorebord gebracht.

Ondanks een goede week trainen kon Meerburg E2 zichzelf niet belonen. Daarvoor zat het in meerdere opzichten niet mee. Dat is jammer, maar ik ben ervan overtuigd dat dit team tot aan de laatste speeldag zal strijden voor minimaal een derde plek. Alphense Boys en Quick Boys zijn naar alle waarschijnlijkheid niet meer te achterhalen; RCL heeft echter maar drie verliespunten minder.

Volgende week is er geen wedstrijd, dus kan er in alle rust toegewerkt worden naar de uitwedstrijd tegen Ter Leede op 18 april 2015 om 9.45 uur. Alhoewel dit team op de op een na laatste plek staat, zal alles moeten worden gegeven. In het hedendaagse voetbal bestaan er immers geen 'kleintjes' meer.

Uw verslaggever ter plaatse: Raymond Tefij