Meerburg E2 herpakt zich tegen GHC E1 in gelijkopgaande wedstrijd

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 01

28 maart 2015 9:00

LEIDEN – 28 maart 2015

Met inzet en bij vlagen goed verzorgd spel liet Meerburg E2 de slechte wedstrijd van vorige week achter zich. GHC E1, dat sinds 26 januari jl. niet meer verloor, werd in een gelijkopgaand duel met 3-4 verslagen.

Meerburg E2 trad aan op een nieuw kunstgrasveld dat vrij stroef was. Iets te hoog ´geschoren´ door de groundsman, zo bleek. Desondanks kwam Meerburg E2 goed uit de startblokken. Veel feller dan vorige week en er werd ook beter ´geplakt´. Maar ook GHC E1 bleek een goed elftal. Een solide verdediging en vaardige spitsen, allebei met veel snelheid. Zowel de spitsen als de verdedigers van Meerburg E2 moesten aan de bak.

De score werd geopend door Sam. Zijn afstandsschot vloog snoeihard onderkant lat in het doel. Scoren tegen je oude club is altijd mooi. GHC E1 werd echter gedurende de eerst helft sterker en drukte Meerburg E2 vaker in de verdediging. Twee tegentreffers moesten er worden geïncasseerd, de tweede zelfs enkele seconden voor het fluitsignaal.

De coaches gaven in de rust aan dat er met iets meer pit moest worden gevoetbald. Verder moesten de duels zo veel als mogelijk worden ontlopen; met name de bal moest het werk doen. Al ruimschoots voor de start van de tweede helft stond Meerburg E2 op het veld. Er moest een wedstrijd gewonnen worden.

Vanaf het fluitsignaal streed Meerburg E2 voor de winst en de inzet werd al snel beloond. De 2-1 achterstand werd omgebogen in een 2-3 voorsprong. De voorsprong werd uiteindelijk uitgebouwd naar een behaaglijk 2-4 stand. Maar ook nu weer bleken de slotminuten spannend. Ongeveer 5 minuten voor het eindsignaal scoorde GHC E1 tegen. De 3-4 stand gaf de thuisploeg weer hoop. Meerburg E2 kroop, als zo vaak dit seizoen, terug in zijn schulp hopend met een enkele uitval het verschil weer op 2 doelpunten te kunnen brengen. Helaas speelde Meerburg E2 te gehaast in deze fase van de wedstrijd. De thuisploeg kon de bal veelal gemakkelijk heroveren en zodoende een nieuwe aanval starten. De laatste hoekschop van GHC E1 leidde bijna tot de gelijkmaker, maar keeper Wouter kon de bal met een reflex pareren, waardoor de voorsprong behouden bleef en daarmee ook de drie punten konden worden meegenomen naar Zoeterwoude.

Volgende week staat de topper tegen Quick Boys E2 op het programma. In Katwijk werd er nog gewonnen met 2-4, maar toen speelde Meerburg E2 de beste wedstrijd van het seizoen (tot nu toe). Of Meerburg E2 weer met de winst aan de haal kan gaan moet blijken. Supporters zijn op 4 april as meer dan welkom. De thuiswedstrijd begint om 10.45 uur. Komt dat zien!

Uw verslaggever ter plaatse: Raymond Tefij