Wedstrijd met 4 gezichten

ASC E4

E-pupillen zaterdag, E5, 5e klasse 16

21 maart 2015 8:30

Na de twee heroïsche, maar ook slopende wedstrijden de die E5 speelde tegen de top 2 uit de poule, stond er voor deze zaterdag met ASC een lager geklasseerde tegenstander op het programma. Marnix toonde zijn teamgeest door ondanks zijn nare knieblessure gewoon op deze vroege, gure en winderige ochtend met kruk en al langs de kant te staan. Klasse Marnix, en beterschap!

Deze tegenstander bood de technische staf ook een mooie gelegenheid om de spelers die de vorige wedstrijden wat vaker langs de kant stonden nu eens lekker veel speeltijd te geven. Achterin startten Casper, Wiek en Aymen voor doelman Stefan, de voorhoede bestond uit Gucci, Paul en Mick. Ook bepaald geen verkeerde namen dus!

Er leek toch wat onzekerheid of onwennigheid in het team geslopen en ASC kreeg al snel de overhand in de wedstrijd. De afstanden tussen voor- en achterhoede werden te groot en al snel keken de jongens tegen een onverwachte 0-3 achterstand aan. Ondanks wat benauwde blikken richting de coaches hielden deze gewoon vast aan hun strijdplan. En dat was maar goed ook want met deze zelfde zeven spelers wist Meerburg de score weer om te buigen naar een voorsprong. Hoewel ASC de bovenliggende partij bleef, wisten de Rijndijkers, met een aantal vlijmscherpe counters vanaf eigen helft, 4x te scoren! Paul maakte daarbij optimaal gebruik van zijn snelheid en wist daarbij 2x een assist te geven op een goed meelopende Gucci en ook nog eens zelf te scoren. Mick maakte ook een fraaie treffer met een schot uit de draai.

Na de rust maakten vleugelflitsers Mike en Vigo plus linksback Twan hun opwachting in het team. Het was nu ASC dat naar achteren moest. Maar daardoor kregen zij ditmaal de ruimte voor de counter. En zo wisselde het spelbeeld zich voor de derde maal, want twee ASC uitvallen werden pardoes tot doelpunten gepromoveerd. 3-4 Achter dus, op het moment dat Meerburg de genadeklap had willen uitdelen. Vigo slangemensde zich vervolgens soepel door een woud van ASC-ers en schoof beheerst de 5-5 langs de keeper.

Dat gaf het team weer moed en wat volgde was een ware schiettent voor het doel van de tegenpartij. Maar paal, been, bil, wind en een prima keeper stonden een winnende goal in de weg en dus moesten we het met een gelijkspel doen deze ochtend. Voor volgende week voorspel ik overigens prachtig lenteweer, want dan staat er voor de E5 géén wedstrijd op het programma…