Drie punten voor de F4, eindelijk loon naar werken!

Forum Sport F5

Meerburg JO9-4JM

F-pupillen zaterdag, F4, 5e klasse 05

21 maart 2015 9:45

Zaterdagmorgen, geen berichtje van trainer Holden over het tijdstip van verzamelen? Gewoon zorgen dat we drie kwartier voor de wedstrijd bij Forum sport zijn. Dat blijkt het hele team te hebben gedacht. We parkeren bijna allemaal tegelijk in Voorburg. Het bleek een test van de trainer om te kijken hoe het met de discipline van het team is gesteld. Alleen Daniel komt iets later, zijn navigatie-systeem bracht hem bij een sporthal. Maar zaalvoetbal staat vandaag niet op het programma. De mannen van de F4 mogen aantreden op het gras van Forum sport. En ze hebben er weer zin in, zoals altijd!

Het is koud, de wind is vlagerig en de lucht vijftig tinten grijs. Oer-Hollands weer. Daar kunnen de polderjongens uit Zoeterwoude natuurlijk wel mee uit de voeten. In het begin gaat de wedstrijd gelijk op. Over en weer zijn er kansen. Beide keepers moeten af en toe goed aan de bak. De professioneel ogende scheids fluit het spel niet dood. Voorin staan Enzo, Jeppe en Djem. Zij houden druk op de tegenstander, ondanks de stevige tegenwind. Borg en daarachter Daniel en Nino zorgen ervoor dat de tegenstander niet te ver kan komen. Dat voorkomt niet dat Bohdi af en toe een moeilijke redding moet maken.

Na een minuut of zeven komt een speler van Forum sport gevaarlijk snel, met de bal aan de voet op onze goal af. Daniel grijpt in. Degelijk, spijkerhard, als een echte verdediger. De vrije trap die eruit volgt nemen we voor lief. Maar voor de mannen het zich goed en wel realiseren, is de trap genomen, en rechtstreeks achter onze keeper in het doel beland. 1-0 achter!!! Balen. Tot overmaat van ramp krijgt Enzo een trap op zijn tenen. Dat is waarom we wisselspelers hebben. Cas komt erin, en even daarna vervangt Luuk Nino achterin. Meerburg verslapt niet. Misschien heeft het te maken met de meerkoet die het veld op wandelt. Een echte Mascotte! De jongens blijven gretig, het zwart wit van Meerburg als één man in beweging. Daniel geeft een mooie voorzet. Jeppe neemt aan, en haalt uit. De bal ligt achter de keeper in het doel. 1-1!!!! Wat een spanning. Dan is het rust.

De tweede helft is nog mooier dan de eerste. De F4 is gevaarlijk. Loerend op een kans. Niet te tellen hoe vaak Enzo van rechts (niet zijn kant) een schot op doel maakt. Wat een snelheid heeft onze eigen Arjen Robben. Ook Jeppe, Djem, en Borg schieten op doel. Cas heeft het overzicht, zoals altijd. Achterin wordt nog steeds stevig verdedigt. Het zit goed dicht voor onze goal, maar af en toe sluipen zij van Forum sport door de mazen van ons net, en is de scherpte van Bohdi onze redding. Ook de vrije trappen, die nu eenmaal volgen uit de stoere verdediging, zijn gevaarlijk. Maar we houden het droog. Figuurlijk dan, want de regens striemt inmiddels over het veld. De temperatuur zakt nog een graadje. De twee meerkoeten die inmiddels over het veld lopen helpen misschien.

Een paar minuten voor tijd krijgen we een corner mee. Helaas de bal gaat er niet in. Sterker nog, hij wordt weer richting onze helft geschoten. Maar daar staat onze verdediger Luuk. Daar komt de bal niet langs. Bijna vanaf de middenlijn poeiert hij de bal naar voren, over de hoofden van de andere spelers heen, onhoudbaar voor de keeper van Forumsport. 1-2!!! Wat een ontlading, onze mannen rennen over het veld. Nu scherp blijven, niet verslappen. De laatste minuten zijn vreselijk spannend. Eindelijk, het verlossende fluitsignaal. We hebben gewonnen. Drie punten! Eindelijk het resultaat dat de jongens zo verdienen. De penaltyserie volgt, de kou en de regen voelen ze niet meer. Nog niet eerder zulke voldane koppies gezien. De welverdiende roze koek heeft nog nooit zo lekker gesmaakt!

Op naar de volgende wedstrijd!!

Uw verslaggever ter plaatse,

Roelf