Meerburg E2 is goede vorm even kwijt

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 01

21 maart 2015 10:45

ZOETERWOUDE – 22 maart 2015

Gisteren speelde Meerburg E2 een thuiswedstrijd tegen Rijnsburgse Boys E2. De uitwedstrijd werd nog met 1-7 gewonnen. Maar misschien kwam dat omdat Naut die dag jarig was? De thuiswedstrijd was van een heel andere orde. Rijnsburgse Boys E2 vertrok volkomen terecht met de drie punten na een goede overwinning: 3-7.

Meerburg E2 was eigenlijk al vanaf het eerste fluitsignaal kansloos. Niet omdat Rijnsburgse Boys E2 over een veel beter elftal beschikt, maar omdat Meerburg E2 niet thuis gaf. Bijna alle duels werden verloren, passes kwamen niet aan of waren onzuiver en er werd teveel gelopen met de bal. Het leek wel alsof het hele team de avond er voor was gaan stappen en veel te moe aan de wedstrijd begon.

Rijnsburgse Boys E2 kwam echter zeer goed uit de startblokken en zocht de aanval via de flanken, en dan met name over rechter flank. Het was dan ook Rijnsburgse Boys E2 dat het eerste doelpunt op het scorebord zette. Meerburg E2 moest steeds een achterstand goedmaken. Het waren slechts speldenprikjes die Meerburg E2 kon uitdelen. Rijnsburgse Boys E2 was eigenlijk overal op het veld de baas.

De achterstand bij rust was echter te overzien en wellicht dat een peptalk de wedstrijd kon doen keren. Ondanks de peptalk en de nodige aanwijzingen liet de tweede helft eenzelfde spelbeeld zien. Meerburg E2 liet achter de feiten en de tegenstander aan. Vanaf 2-3 ging het mis. Rijnsburgse Boys E2 liep verder uit: een klap die Meerburg E2 niet meer te boven kwam. De derde treffer van Meerburg E2 kwam veel te laat en Rijnsburgse Boys E2 kon de wedstrijd gemakkelijk uitspelen. De 3-7 einduitslag was volkomen terecht.

Waar lag het aan dat Meerburg E2 de slechtste wedstrijd van het seizoen op de mat legde? Aan de opstelling kan het niet liggen. De coaches spelen eigenlijk al het gehele seizoen in min of meer dezelfde opstelling. Had Rijnsburgse Boys E2 een topdag? Misschien, wie zal het zeggen. De verklaring is wellicht simpeler. Rijnsburgse Boys E2 trad aan met een stoer en goed voetballend meisje in de gelederen. De jongens van Meerburg E2 willen dan wel elke wedstrijd winnen (de teamleus zegt immers genoeg), maar het blijven natuurlijk wel jongens en de puberteit lonkt…

Maar ach, de komende week kan er weer goed getraind worden. Drie keer is al geroepen door coach Marcel. Maandag 23 maart as zullen wij wel horen of dit ook het geval is komende week. Misschien dat de trainingsmethode “Huub Stevens” zoden aan de dijk zet? Veel lopen en trainen zonder bal. Of anders is er altijd nog good old Ted Troost. Heeft iemand zijn telefoonnummer?

Mannen van Meerburg E2, zet ‘m op de komende weken. Jullie kunnen namelijk heel goed voetballen. Als de instructies van de coaches goed worden opgevolgd en iedere wedstrijd inzet wordt getoond, dan komt het echt nog goed deze competitie. Een tweede plek zou meer dan mooi zijn.

Uw verslaggever ter plaatse: Raymond Tefij