Nu vooruit!

Meerburg JO11-5JM

E-pupillen zaterdag, E5, 5e klasse 16

14 maart 2015 10:30

Het is weer verkiezingstijd en ook 's ochtends op weg naar 'de voetbal' was het maar moeilijk om aan de diverse politieke leuzen te ontkomen. 'Houdt Koers' gniffelde ik met de VVD richting Katwijk.

Vorige week kreeg onze E5 nét te weinig na gelijkwaardig te zijn geweest tegen de nummer twee van de ranglijst. En deze zaterdag werd er uiteindelijk met 2-0 verloren van Quick Boys, de nummer één. Alhoewel 'Boys'... 'Quick Beren' of Quick 'Boefjes' dekte de lading wellicht beter.

De Kattukers waren namelijk met drie spelers op de proppen gekomen die 1.70 meter moeiteloos aantikten. Het had er veel van weg dat er in verband met hun titelaspiraties met de leeftijdsgrens was pootje gelicht. Eén spelertje versprak zich zelfs even toen naar zijn leeftijd werd geïnformeerd. Groen Links slaat hier kennelijk de plank flink mis met haar 'Eerlijke oplossingen'.

Ondanks de bijvoorbaat ongelijke strijd legde de E5 wéér een puike partij op de mat.

Wiek en Twan wisten heel goed de fysieke duels te ontlopen door steeds slim vóór de man te verdedigen. Casper, Aymen en Gucci lieten zich ook niet intimideren en gooiden alles in de strijd. Het was pas vlak voor rust dat de nummer drie van Quick Boys bij een corner hoog boven iedereen uittorende en onbedreigd wist binnen te koppen.

Het 'Veilig en vertrouwd' van de CDA was meer dan van toepassing op keeper Stefan. Hij keepte een foutloze pot en wist een aantal keren met dapper uitlopen een zeker doelpunt te voorkomen.

Linker- en rechtervleugelaanvallers Mike en Vigo moeten ongetwijfeld een recordaantal aan kilometers hebben afgelegd deze zaterdag. Tot aan de achterlijn fel meeverdedigend (Genoeg is genoeg van de PVV in het achterhoofd?) om dan direct weer voluit naar voren sprinten om een aanval op te zetten. Spitsen Marnix en Mick wisten voor Meerburg kleine kansen af te dwingen, maar de boomlange keeper bleek gewoonweg een niet te nemen obstakel. De wedstrijd eindigde in een 2-0 overwinning voor Quick Boy, maar met het vertoonde spel en de strijdlust van Meerburg was helemaal niets mis. 'Hou vast aan je idealen' zou ik met de PVD tegen de coaches willen zeggen.

Na afloop werd er natuurlijk ook nog even gezellig nabeschouwd met een koffie en broodje bal in de kantine ('Reken af' van de SP mompelde ik bij de toog). Daar kwamen we allemaal tot dezelfde conclusie. Wanneer de jongens deze inzet blijven tonen tijdens komende de trainingen en de wedstrijden moeten we vanaf nu vol voor plek drie gaan. Of zoals D66 predikt, 'Nu vooruit'!