“Kwestie van tijd”

DSO F3

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 6

14 maart 2015 8:30

Het was goed fris zaterdagochtend om half 8. Het wachten was op het doorbreken van de zon, maar zoals inmiddels bekend is, liet deze zich zaterdag niet zien. Gelukkig had ik mijn zoon zijn thermo-ondergoed aan laten doen. Had ik dit zelf ook maar gedaan. Aangekomen bij Meerburg was het eerst tijd voor een bakkie. Ruim op tijd konden de jongens de kleedkamer in, want iedereen was vandaag weer goed op tijd. Onderling werd de wedstrijd van vorige week (uit tegen Nieuwkoop) nog even besproken. In die wedstrijd werd de F2 gewoon weg gecounterd (6-2 nederlaag). Hoe is het toch mogelijk dat de F2 zo leuk voetbalt, maar elke week weer verliest. Oké, de drang naar voren heeft deze groep sterk, waardoor je achterin kwetsbaar wordt, maar ze creëren zelf toch ook veel kansen, die helaas gewoon niet omgezet worden in doelpunten. In de kleedkamers de jongens nogmaals benadrukt dat verdedigen direct bij de voorhoede spelers begint. Zij moeten er voor zorgen dat de tegenstander gewoon de bal niet makkelijk over de verdedigingslinie kan spelen. Het team is op bepaalde plekken gewijzigd:

Doel: Boet, Achterin: Klaas, Micha, Joshua en Tygo. Voorin: Seph, Bas, Emil en Xavi. De start was wat twijfelend. DSO was duidelijk iets meer bij de wedstrijd. Gelukkig kon Boet in de beginfase het doel nog goed verdedigen door een schot over het doel te tikken. Ja, toeschouwers de scheids had het goed gezien. Het was echt geen doelpunt. Ondanks dat was het toch DSO die de opening score had. Maar gelukkig kwamen de jongens van de F2 wat beter in de wedstrijd. Bas liep recht op de keeper, maar net als in de voorgaande weken, lukte het hem niet op te scoren. Kwestie van tijd Bas, de doelpunten gaat echt wel komen. Spits Bas moet het hebben van onmogelijke situaties. Vanuit een hoekschop met een halve omhaal de bal straks in de uiterste hoek schoppen. Zo was het voor rust toch nog 1-1. Op naar de limonade.

Na rust kwamen we goed uit de verf. Emil speelde zich goed vrij en zag de vrijstaande Bas. Bas schoof de bal nu wel in de vrije hoek. Zo stond het 2-1. Zal het dan toch gaan lukken vandaag? Maar helaas de pech sloeg toe. Via een klus bal maakte DSO 2-2. De jongens uit Zoetermeer kregen er weer vertrouwen in en liepen uit naar 2-3. Meerburg verhoogde de druk nog wel op maar dit mocht niet meer baten. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd op 2-4. Helaas ook deze week geen puntjes erbij.

Maar zoals de jeugdvoorzitter altijd zegt: het gaat niet om de uitslag. De ontwikkeling van de spelers staat centraal. Na een half jaar kunnen we toch zien dat een aantal spelers zich erg goed hebben ontwikkeld. De heren van de E-selectiecommissie zullen het nog erg moeilijk krijgen.  Heren trainers bereid u zich maar voor. Woensdag komen deze jongens bij jullie trainen. Heb ik een vrije middag. (wat moet ik nu weer gaan doen?).