Meerburg E1 mag even hopen op stunt in beker

Spartaan'20 E1

E-pupillen, E1, Groep 1 2

21 maart 2015 10:00

ZOETERWOUDE - Het fraaie bekeravontuur van Meerburg E1 is voorbij. In Zoeterwoude won Spartaan ‘20 zaterdag de kwartfinale, 4-1. Twintig minuten lang hield Meerburg stand tegen de topper uit hoofdklasse 1, toen vielen in 10 minuten tijd drie doelpunten. De thuisclub bleef echter strijden voor iedere meter en liet de schade in het restant nauwelijks verder oplopen.

Daarom was er naderhand ook sprake van enige tevredenheid bij de trainers Frank Paap en Gerard van Driel. ,,We wisten dat dit een zeer goede tegenstander was, misschien wel net iets te goed’’, was de teneur. ,,Toch hebben we ons niet laten wegspelen. Verre van dat zelfs. Met hard werken en goed spel hebben we het vooral de tweede helft heel aardig gedaan.’’

Met vertrouwen kan Meerburg E1 daarom uitzien naar de start van competitie nummer vier van dit seizoen, aanstaande zaterdag met de uitwedstrijd tegen Lisse. Dat het in de beker een keer zou ophouden nu er nog slechts clubs uit de hoogste regionen in het toernooi zitten was te verwachten. ,,Ga er voor met alles wat je hebt’’, gaf trainer Frank Paap zijn mannen mee. Dat deden ze.

Meerburg had tegen Spartaan ‘20 zelfs op voorsprong kunnen komen. In de openingsfase waren er kleine kansjes voor Emre Demirkurt en Rens Hop. Daarna trokken de Rotterdammers het spel meer naar zich toe. Spartaan bleek vooral goed te combineren. De spelers hielden nooit te lang de bal bij zich, maar zochten en vonden steeds in hoog tempo de vrije man. Daardoor kregen ze ook meer kansen.

In de openingsfase hield Meerburg de opponent desondanks op redelijke afstand van het doel. Centrale verdediger Ruben van Dijk haalde veel weg, Niklas Maessen ging door tot hij er bij neer viel, Sam Bajyanama vond soms zelfs nog de ruimte om diep te gaan, Ot de Vroom hield wat er te houden valt. Middenvelder Luca Bouter, opgeroepen als vervanger van de zieke Joppe Lammerink, steunde zijn verdediging waar mogelijk.

De klap van de openingstreffer kwam hard aan en binnen enkele minuten liep Spartaan’20 uit van 1-0 naar 3-0. Kort na de hervatting kwam zelfs de vierde tegentreffer en even leek de schade fors te gaan uitpakken. Dat bleek niet het geval. Boudewijn Meijles, Frenk van Huis en Stijn Pracht kregen meer grip op het middenveld en voorin ontstond er zelfs wat ruimte voor Max Pikaar en Rens.

Met een beetje hulp van de tegenstander scoorde Meerburg zelfs nog. Een vrije trap van Frenk werd door een Rotterdamse verdediger met het hoofd verlengd, waarna de bal in het doel vloog. ,,Dat doelpunt hadden we verdiend’, vond Frank Paap.

Uw speciale reporter: Gert Lammerink