Meerburg E2 speelt remise tegen titelkandidaat Alphense Boys E1

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 01

7 maart 2015 9:00

ALPHEN AAN DEN RIJN – 7 maart 2015

Vandaag speelde Meerburg E2 een uitwedstrijd tegen Alphense Boys E1, tot op vandaag de ploeg met de minste verliespunten. Een goede graadmeter voor de ploeg om te zien waar het ‘staat’. Na afloop van de met 2-2 gelijkgespeelde wedstrijd was dat wel duidelijk. Terecht in de (sub)top van deze tweede klasse 01.

De wedstrijd was er één in de categorie “strijd”. Twee aan elkaar gewaagde teams streden op echt gras voor de winst. De punten zijn hard nodig om bovenin de ranglijst te blijven meedraaien. De mogelijkheid van het winnen van de titel lijkt al wel verspeeld.

De wedstrijd begon goed. Binnen de minuut kreeg Meerburg E2 al een goede kans om de score te openen. De spelers probeerden de thuisploeg onder druk te zetten. Dit ging vrij aardig, maar de coaches moesten wel regelmatig ‘bijsturen”. De wedstrijd golfde op en neer. Ook Alphense Boys E1 kreeg kansen op een doelpunt. Door de goede inzet van Meerburg E1, dat vandaag zonder Ouassim en Thomas moest aantreden, bleef de tegengoal uit.

In de tweede helft werd alras duidelijk dat het gebrek aan wissels, Alphense Boys E1 wisselde er lustig op los, een tweede tegenstander zou kunnen opleveren. De kracht zou immers sneller dan bij Alphense Boys E1 uit de benen wegvloeien, hetgeen al vlug waarheid werd. Binnen vijf minuten na de aftrap wist de thuisploeg de score te openen: 1-0. Niet kort daarna vloog de bal wederom tegen het net: 2-0. Alphense Boys E1 leek af te stevenen op de winst, maar ondanks deze tegenslag bleef Meerburg E2 knokken. Waar de koppies eerder dit seizoen zouden zijn gaan hangen, bleek nu dat de moed niet werd opgegeven.

De slotfase was boeiend. De goede mentaliteit en veerkracht van Meerburg E2 leverde kansen op. Waar Julian kort daarvoor in scoringspositie nog hard van achteren werd neergehaald en de scheidsrechter geheel ten onrechte liet doorspelen, was het nu wel raak: 2-1. Deze bevrijdende treffer leek Alphense Boys E1 wat van zijn stuk te brengen, want vrij snel daarna werd na een mooie actie op rechts de bal door Arnold met de juiste snelheid voorgetrokken en kon Julian met een volley de 2-2 binnenschieten. Zo werd aan een al bijna verloren gewaande wedstrijd alsnog een punt overgehouden. Dat was ook wel een goede afspiegeling van de krachtsverhouding, vond ook coach Marcel na afloop van de wedstrijd.

Volgende week zaterdag spelen concurrenten Alphense Boys E1 en Quick Boys E2 om de toppositie in de poule. Meerburg E2 ontvangt dan Oegstgeest E1, dat de laatste twee wedstrijden verloor en op zoek is naar eerherstel. Om aan te haken bij de top zal Meerburg E2 die wedstrijd moeten winnen en aan het doelsaldo moeten werken. Dat belooft een mooie pot te worden. Om 10.30 uur is de aftrap. Komt dat zien!

Uw verslaggever ter plaatse: Raymond Tefij