MEERBURG D1 KLAART BELANGRIJKE KLUS

D-pupillen zaterdag, D1, Hoofdklasse D

7 februari 2015 9:45

Sewnandan, H.

De eerste competitiewedstrijd van 2015 is direct een belangrijke voor de D1, concurrent Katwijk D1 kon gepasseerd worden op de ranglijst. Na oefenoverwinningen tegen GDA en Spartaan '20 zat het goed met het vertrouwen, want er moest en zou gewonnen worden vandaag!

Alles was er vandaag dan ook aan gelegen om deze wedstrijd te winnen, en het zou bovendien pas onze eerste winstpartij in de competitie zijn. We kregen wel direct twee tegenvallers te verwerken, want Thom bleek nog erg veel last te hebben van een gekwetste knie en ook Matthias moest na een paar minuten al afhaken vanwege een voetblessure. Wel hadden we Jim in de basis, die de afgelopen wedstrijden uitstekend heeft gespeeld bij ons. Met dus wat wijzigingen begonnen we redelijk goed aan de wedstrijd, wat direct met veel duels begon met name op het middenveld. De uitstekende leidsman voelde aan dat het nodig was direct de toon te zetten qua toelaatbaarheid van fysieke duels en dit kwam de wedstrijd ten goede. Verdedigend stond het weer als een huis vandaag en we kwamen er voetballend een aantal keer prima uit. Aanvallend was de grootste kans voor Ab die met twee Katwijkers op zijn rug een rush net niet doeltreffend kon afronden. Katwijk kreeg ook een grote kans na een verkeerd weggewerkte bal. Olivier maakt het schot van de aanvoerder vakkundig onschadelijk. Het leek erop dat de rust gehaald zou worden zonder goals van beide kanten. Echter was het de oplettende en niet opgevende Senna die daar anders over dacht, een verkeerde terugspeelbal bracht hem alleen voor de keeper en zonder twijfel schoof hij de bal beheerst binnen. De blijdschap was aanwezig maar er is een verschil merkbaar ten opzichte van het begin van het seizoen. Nu zag je aan de gezichten dat iedereen in de gaten had dat je er dan nog niet bent, en dat je nog steeds alle zeilen bij moet zetten om de wedstrijd binnen te slepen. Met deze 1-0 voorsprong gingen we de rust in.

De tweede helft begon uitstekend en amper 5 minuten oud kwamen we via een geweldige uitbraak op 2-0. Een vrije trap van Tjalle werd gestuurd richting de rechterkant en Finn voelde haarfijn aan dat dit het moment was om mee op te komen. Senna legde hem keurig neer voor Finn en kreeg hem via een slim passje ook weer terug. In een beweging werd hij vervolgens breed gelegd op Dyani, die hem in de lege goal plaatste. Een uitstekende goal en het bracht ons de verdiende en bevrijdende goal. Uit ervaring weten we ook dat zelfs 2-0 een stand is waar je bij op moet letten en gelukkig was dat vandaag het geval. Er was wel een fase in de tweede helft dat het spel van beide kanten enorm matig was en de bal amper in de ploeg bleef. Er was niemand die echt rust kon brengen waardoor het allemaal wat paniekerig oogde. Gelukkig kwamen we amper in de problemen en was de overwinning in de tas. Nu was het wel tijd voor blijdschap en iedereen was blij dat eindelijk de 3 punten in competitieverband een feit waren.

We moeten ons de komende tijd vooral focussen op het ontwikkelen van het eigen spel en niet te veel naar onze tegenstanders kijken. Laat dit een mooi begin zijn van de tweede seizoenshelft en hopelijk kunnen we deze lijn voortzetten. Komende woensdag oefenen we tegen Rijnsburgse Boys D1 en onze volgende tegenstander in competitieverband is direct de koploper FC Lisse. Aan de bak dus