Amerikaanse rivierkreeftjes

2273BP
VOORBURG
tel. 070-3864302

Beste mensen, alweer een nieuwe ronde in de nieuw te spelen samengestelde competitie.

In het donker kwamen we aan, in Leidschendam, plaats delict Forum Sport.

Jeetje! We zijn veel te vroeg joh! Hoorde ik Jeroen mompelen, beter te vroeg dan te laat dacht ik bij mezelf.

Eenmaal in de kleedkamer met de JO11-1 kwam het gesprek te gaan over kreeften!

Grappig om te zien dat sommige spelers op kreeften gaan lijken zodra ze het keeperstenue en bijbehorende keepershandschoenen aan trekken, het gesprek ging daarna ook verder over de Amerikaanse rivierkreeft, die inmiddels in Nederland een ware plaag aan het worden is.

Je kan ze vangen! En ja! ze zitten inmiddels ook in de Meerburgerwetering naast ons complex, regelmatig kom je op bv veld 4 een paar scharen en andere delen tegen die verorberd zijn door waarschijnlijk meeuwen.

En omdat ze een ware plaag zijn in onze Nederlandse wateren, opperde ik aan de spelers of het een idee zou zijn om samen met het team in het voorjaar te gaan vissen op de rivierkreeftjes, en ja dat zagen ze wel zitten! En daarna natuurlijk toch nog wel even een balletje trappen.

Alleen het opeten ervan, daar waren wel wat twijfels over zo aan de gezichten te zien!

Genoeg over de kreeften op naar het voetbal!

Van onze teammanager Frank wat info gekregen, die was zeker bruikbaar.

Warming up ging goed, de focus en concentratie was perfect en keeper Siem, was in topvorm dus alle ingredienten waren aanwezig voor een goed wedstrijd.

En een goede wedstrijd, dat werd het! Eigenlijk volgens vele aanwezigen, was dit tot nu toe de beste wedstrijd die dit team tot nu toe heeft laten zien dit seizoen, een winstpartij van 0-6.

En wat een mooie reeks hebben deze knapen afgelopen weken laten zien, 1 keer verloren van Sparta AV JO11-1 met 4-2 maar verder mooie resultaten, waarbij de doordeweekse oefenwedstrijd tegen ASC ook met flinke cijfers gewonnen werd.

Enig minpunt was dat door de afgelopen oefenwedstrijd Bas geblesseerd raakte, en ja ook die mis je dan wel, maar gelukkig, ook langs de lijn is hij nuttig, mij corrigeren met betrekking van de opstelling, en ja ik luister daar dan ook naar.

Ook het trainen met deze knapen is een feest, geen gezeur, geen gezeik, de onderlinge verdraagzaamheid is heel hoog, mede te danken aan het voorbereidende werk van Frank en Bob die deze knapen vanaf de JO8 onder hun hoede hebben gehad!

Na de wedstrijd naar huis, ff omkleden want de andere groep de JO11-2 hadden een thuiswedstrijd tegen Katwijk JO11-4, een team wat uit de 2e naar de 1e klasse is gegaan.

Deze JO11-2 had de Vrijdag nog een Team zwemuitje gehad en wat zeker niet onvermeld moet blijven is dat deze knapen goed in het pak zitten met nieuwe trainingskleding van sponsor SportFysioLeiden  van Erik Van Putten.

Op naar deze wedstrijd, ook de JO11-2 begon goed, fel en ook de focus en concentratie waren nu goed! Dat is bij dit team soms zeker een verbeterpunt!

En door dit goede begin stond het binnen een paar minuten al snel 2-0, waarbij Jan een doelpunt maakte met zijn borst, uit een goede voorzet, hilariteit langs de lijn, er werd een vergelijk gemaakt met een doelpunt die van de week ook op deze manier werd gemaakt internationaal.

Vooral de linkerkant was gevaarlijk, Sebastiaan en Mees waren een plaag voor de tegenstander, later op linksvoor Tristan en Benjamin op 10 geweldig balvast.

Philip als laatste man, ja dan is je laatste linie aangevuld met Alexander en later Hendrik compleet.

Jamie op linksvoor heel leuk om naar te kijken hoe ook hij goed speelt.

De tweede helft Jan in het doel en Mootaz voorin en ja dan weet je dat de trukendoos helemaal opengaat, de JO11-2 sloot deze wedstrijd af met een winst van 13-1 en, met goed voetbal!

Na de wedstrijd, ook met een aantal spelers het idee geopperd om te gaan vissen op de Amerikaanse rivierkreeften, en ja ook deze spelers waren daar voor te porren, dus als U in het voorjaar 20 spelers langs de waterkant ziet zitten bij veld 4, dan weet U wat zij aan het doen zijn! De kreeften zijn dus gewaarschuwd!

Andre B.