De Meerburg Vrouwen hebben hun mooiste zege van het seizoen geboekt

Meerburg VR1

SJZ VR1

Emma van der Werf (afstandschot)
Joyce Hoekstra (afstandschot)
Julita Filowicz (intikker)
Assist: Mak Yakoubi
... (afstandschot)

11 december 2021 15:15

D.L. Dikken

Sportpark Meerburg
Hans Ecklplein 1
2382AZ
ZOETERWOUDE

Opstelling

De ploeg van trainer Richard Li was in de derby tegen de vrouwen van SJZ met 5-1 te sterk voor hun plaatsgenoot.

De SJZ-vrouwen, voor wie de eerste plaats in de competitie al een tijdje is bezit hebben hadden de eerste twintig minuten van de wedstrijd zich ongetwijfeld anders voorgesteld. Meteen vanaf het begin was de strategie om hoogdruk te zetten op de tegenstanders van de uitploeg en de ruimtes maximaal te benutten. Door breed veld spel en de snelle buitenspeler had de tegenstander zijn handen vol aan de Meerburg vrouwen. Er werd door Meerburg geen rust aan de tegenstander gegund en dat betaalde zich uiteindelijk in de eerste helft uit. Na iets langer dan vijfentwintig minuten spelen lag de bal er namelijk al in door een mooi afstandsschot buiten de zestien meter voor de thuisploeg.

Emma van der Werf profiteerde van goed werk van Vera van der Geest en zette haar team op een 1-0 voorsprong. In de vierendertigste minuut viel ook de 2-0 binnen door eerst Chiara McAllister die een splijtende pass door het midden maar schoot tegen de tegenstander aan. De bal ketste terug voor de voeten van Bente van der Laan. Die speelde direct door op Joyce Hoekstra en zij schoot op afstand strak onder de lat de bal in het net. Met de 2 tegen 0 gingen de vrouwen de rust in.

Tijdens de rust mochten de wissels zich warmlopen. De tweede helft begon direct zoals de eerste helft maar SJZ startte ook sterk en waren er kansen over en weer. Toen in de zesenzeventigste minuut Mak Yakoubi er met de bal vandoor ging en drie tegenstanders voorbij pingelde gaf ze in de zestien de bal af aan Julita Filowicz die de bal met haar rechter in de rechterhoek van het doel schoot en voor de 3-0 tekende, was de wedstrijd beslist.

In de 82ste minuut wist SJZ nog wel te scoren 3-1 met een mooi afstandsschot die de keeper van Meerburg Anouk van Dam verraste. Maar daarna, als het al niet beslist was door het slechte uitverdedigen van SJZ wist Mak Yakoubi te profiteren en schoot de 4-1 voor Meerburg over de doellijn. De organisatie van de Meerburg vrouwen bleven naar voren voetballen en na een prachtige pass door Emma van der Werf vanaf eigen helft richting de zestien werden twee verdedigers van SJZ verrast en liep Mak Yakoubi op snelheid langs de tegenstanders heen en maakte het prachtig af door een stiftje over de keeper en zorg voor de geweldige eindstand van 5-1.

De Meerburg vrouwen sluiten weer aan in de top 3 van deze competitie. Woubrugge is de volgende tegenstander voor ons Vrouwen 1.