Meerburg JO17-1 wint Regio Cup: bloed, zweet maar geen tranen

Regio Cup Groep 2 2

26 juni 2021 11:35

H.N.L. de Jong

ZOETERWOUDE - In een seizoen dat al verloren leek heeft Meerburg JO17-1 zich in de extra toegift van de KNVB opgericht en de Regio Cup gewonnen. Na drie gewonnen duels en een gelijkspel bleek maandag door resultaten op de andere velden dat de formatie van trainer Jurgen van der Drift en teammanager Jeroen van Huis niet meer is te achterhalen door de rest.

Het was was een mooie beloning voor spelers en begeleiders, die in zware tijden bleven trainen en uitkijken naar de dag dat de bal weer ging rollen. Wat volgde waren wedstrijden die veranderden in doelpuntenspektakels en geen moment verveelden. De afsluiting was afgelopen zaterdag, met de best wel zwaar bevochten zege op ASC (3-1).

“We moesten daarna even in de wachtkamer”, zei Jurgen, die daar meteen al wel een goed gevoel bij had. “De andere teams waren best wel aan elkaar gewaagd en ik ging er vanuit dat niemand onze prestaties zou kunnen overtreffen.” Meerburg eindigde met evenveel punten als Blauw Zwart, maar een net iets beter doelsaldo. De onderlinge ontmoeting tussen de favorieten was in 3-3 geëindigd.

“Dit is een mooi succes”, reageerde Jurgen. “We hebben het ook verdiend, de jongens hebben hard gewerkt en goed gespeeld. Maar veel belangrijker is dat we weer echte wedstrijden hebben kunnen spelen. Natuurlijk begon iedereen moe te worden van die lange periode zonder competitie. Op al die onderlinge duels op de club waren we op een gegeven moment uitgekeken. Dat lijkt me logisch.”

Mooi was ook om te zien dat de spelers het plezier in hun sport niet zijn verloren. De motivatie straalde er weer vanaf en iedereen blijft de club ook in het komende seizoen trouw. De groep wordt verdeeld over twee selectieteams, de JO18-1 (van Jurgen!) en de JO19-1 van trainer Simon Olders.

In een bewogen seizoen speelde Meerburg JO17-1 uiteindelijk 12 officiële wedstrijden en daarvan ging er slechts één verloren. Dat was in de competitie. Aan het begin van het seizoen had het elftal ook al de groepsfase van de bekercompetitie gewonnen. De ontmoeting in de knock-outfase met RCL heeft nooit plaatsgevonden.

Jurgen: “Het is heel jammer dat we met deze groep niet een heel seizoen in de hoofdklasse hebben kunnen spelen. Dat we in het voor- en naseizoen een competitie winnen zegt natuurlijk wel iets. Ik ben heel benieuwd wat we in de reguliere competitie hadden kunnen laten zien. Helaas zullen we daar niet meer achter komen.”

Rens opende de score tegen ASC. De spits rondde af na goed doorzetten van Tim. Tim zelf maakte de 2-0, na een aanval over links via Feiko en Joppe. Even kwam de tegenstander uit Oegstgeest terug, maar verder dan één tegentreffer liet Ted het in het Meerburgse doel niet komen.

Naut besliste echter de wedstrijd, door er een vrije bal in te schieten. Die was toegekend nadat de doorgebroken Frenk onderuit was gehaald, hetgeen zijn tegenstander de rode kaart opleverde.

Bij Meerburg ontbrak de laatste weken Mees, die nog wel even tijd nodig heeft om te revalideren van een knieblessure. Ruben en Joppe vielen uit, respectievelijk met letsel aan hoofd en enkel. Naut moest ook nog even aangeslagen naar de kant, maar kon terugkeren om de bal er nog even in te schieten.

Meerburg JO17-1 speelden met de volgende voetballers: Ted Wagemaker, Ruben van Dijk, Stijn Pracht, Frenk van Huis, Thomas van der Aa, Joppe Lammerink, Feiko Donatz, Naut Tefij, Mike van Kuilenburg, Paul Marsé, Sam Bajyanama, Tim van der Loo, en Rens Hop.

Tekst: Gert Lammerink.