Meerburg JO17-1 viert terugkeer in eigen huis met doelpuntenfestijn

Meerburg JO17-1

Blauw-Zwart JO17-1

Naut Tefij (schot)
Joppe Lammerink (vrije trap)

Regio Cup Groep 2 2

12 juni 2021 11:15

E. Metzler

Opstelling

ZOETERWOUDE (ANP) - Bij terugkeer in het eigen stadion heeft Meerburg JO17-1 tegen Blauw Zwart in de slotseconde de winst weggeven (3-3), na een reeks van 12 strafschoppen verloren (10-11) en ook nog eens de laatste 10 minuten met een man minder moeten spelen. Na afloop kon daarom slechts één conclusie worden getrokken. “Fantastisch dat de jongens weer kunnen voetballen”, zei trainer Jurgen van der Drift.

Bloedstollend was de ontknoping, waarin beide ploegen acht penalty’s op rij benutten, doelman Ted er twee stopte maar Meerburg het in beide gevallen niet kon afmaken. Dat allemaal nadat de tegentreffer in letterlijk de laatste seconde hard was aangekomen. Wat niet wegneemt dat na een 0-2 achterstand bij rust het herstel in het tweede deel in de bijzondere wedstrijd er mocht zijn.

“We hebben de wedstrijd in het eerste kwartier weggegeven”, zei Jurgen. De tegenstander uit Wassenaar sloeg twee keer toe uit de counter, omdat Meerburg de dekking niet op orde had. Jurgen: “We hebben dat snel rechtgezet en daarna ging het meteen beter. De kansen kwamen en achterin gaven we niet veel meer weg.”

Al voor rust waren er mogelijkheden om het verschil terug te brengen, door kansen van Rens, Sam, Tim en Joppe. Maar in de afwerking zat het niet mee. Achterin kregen Frenk, Ruben, Stijn en Thomas al snel weer de controle, Ted keepte foutloos. Na rust kreeg de inhaalrace vorm voor Meerburg, dat eerder in de week het eerste duel in de Regio Cup bij ASC had gewonnen: 4-1, door treffer van Rens, Tim, Joppe en Paul.

Naut maakte er tegen Blauw Zwart weer een wedstrijd van, door van buiten het strafschopgebied raak te schieten. Meerburg, zonder de geblesseerden Feiko en Mees, ging er in geloven en drong de tegenstander verder terug. Met het hoofd maakte Tim vervolgens gelijk, na een voorzet op maat van Mike.

Joppe zette Meerburg  op voorsprong, door raak te schieten uit een vrije trap. “Dat was gewoon verdiend”, zei Jurgen. Vermoedelijk was er ook niet zoveel aan de hand geweest, als niet één van de spelers (wegens praten) tegen twee gele kaarten was opgelopen. Jurgen: “We hebben er voor geknokt in de slotfase met een man minder en het leek erop dat we het zouden gaan redden. Dat het dan op het laatste moment mis gaat is heel jammer.”

Voor Meerburg JO17-1 kwamen de volgende (12) spelers in actie: Ted Wagemaker, Ruben van Dijk, Stijn Pracht, Frenk van Huis, Thomas van der Aa, Joppe Lammerink, Naut Tefij, Mike van Kuilenburg, Paul Marsé, Sam Bajyanama, Tim van der Loo, en Rens Hop.

Gert Lammerink