Interne vacatures

21-10-2023

Scheidsrechters (junioren & senioren)

Op zaterdags blijkt dat er vele ouders een heldere kijk hebben op de arbitrage bij de wedstrijden. Om deze mensen en u nu de kans te geven zich te ontplooien roepen wij dringend op zich aan te melden als scheidsrechter of assistent-scheidsrechter. Gaat u toch elke keer kijken naar de verrichtingen van uw kind, bekijk deze dan van dichtbij door u aan te melden als scheidsrechter. Dan sta je bij hem of haar op het veld. Wij willen inventariseren of er kandidaten zijn onder de ouders/begeleiders voor een praktijkgerichte verenigingsopleiding scheidsrechter veldvoetbal (11x11) bij de KNVB. Deze opleiding bestaat uit 4 avondbijeenkomsten van ongeveer 3 uur en het leiden van wedstrijden bij Meerburg onder begeleiding op de zaterdag. Tijdens de opleiding oefen je op het veld met leiding geven aan 22 spelers en het toepassen van de spelregels.

Als scheidsrechter leidt u, na deze opleiding, elke wedstrijd in goede banen. U kent de regels als geen ander en zorgt ervoor dat iedereen ze naleeft. Op het moment dat dit niet gebeurt, grijpt u zelfverzekerd in. Zo weet iedereen waar hij of zij aan toe is. En kunnen spelers en toeschouwers zich concentreren op waar het allemaal om draait: lekker voetballen. Het geeft plezier, waardering en voldoening. Een wedstrijd is telkens weer een uitdaging. U stelt eisen aan uw vermogen om waar te nemen, te interpreteren en snel te beslissen. U bent op de achtergrond aanwezig, maar tegelijkertijd een spelbepaler. U bent ook een manager, die iedereen op en rond het veld in staat stelt het maximale uit het voetbalspel te halen.

Deze functie kan voor ondersteuning terecht bij de coördinator scheidsrechters

Taken:

• Het leiden van een voetbalwedstrijd
  • Het volledig laten invullen van het wedstrijdformulier
  • Het controleren van de spelerspassen

Tijdsbesteding :
Het tijdsbeslag van deze functie is dan ook uitsluitend het bijwonen van de wedstrijd en 3 avonden per seizoen voor interne begeleiding en afstemming.

Gewenste eigenschappen:

• Evenwichtig
  • Leiderschap
  • Zelfverzekerdheid
  • Snel kunnen beslissen

Je kunt je aanmelden via een mail naar de coordinator scheidsrechters: Ronald

Reageren op de vacature

In de motivatie kun je eenvoudig aangeven hoe je tegen je vrijwilligersrol aankijkt en hoeveel tijd je hebt om deze rol te kunnen vervullen.

Misschien wil je nog iets toelichten of heb je een verzoek. Dan kun je dit hier op het formulier beschrijven.

* = verplicht
Vacature Titel
Gastheer / vrouw Kantinevrijwilliger
Ontvangstcommissie Commissiediensten gastheer / gastvrouw