Vrijwilligers

De vrijwiligerscommissie is verantwoordelijk voor de uitvoering van het vrijwilligersbeleid van de vereniging. Zij doen dit vanuit de wetenschap dat het voetbalinstituut als Meerburg niet kan functioneren zonder de juiste vrijwilligers te hebben voor de ondersteuning breedteelftallen en selectieelftallen. Maar ook om invulling te kunnen geven al die andere rollen waar vrijwilligers zo hard voor nodig zijn. De vrijwilligerscoordinator met zijn team zijn constant op zoek naar enthousiaste vrijwilligers.

Doel van de commissie

Door de sociale binding, onze sterke onderlinge verbondenheid e de maatschappelijke betrokkenheid te stimuleren geven ze invulling aan de ambitie van alle elftallen binnen de vereniging. Ook zorgen ze voor de continuiteit door mee te helpen aan in stand houden of uitbreiden van het ledenaantal, kwalitatief en kwantitatief goede vrijwilligers en gezonde financiele huidhouding. Ze zijn daarbij transparant met een duidelijke taakverdeling.

Bereiken van ons doel

• Vrijwilligersbestand / vacatures up tot dat houden en het in kaart brengen van de vacatures.
  • Werving van vrijwilligers middels het inschrijfformulier aanmeldingen, publiceren op de website van vrjwilligerstaken, ouderavonden, commissies ondersteunen met nieuwe vrijwilligers en het organisaniseren van een takenmarkt.
  • Behoud van vrijwilligers door aandacht te hebben voor onze vrijwilligers, waardering tonen zoals kerstpresentje of het organiseren van vrijwilligersavonden.
  • Tevens zijn ze meldpunt maatschappelijke stage en zorgen ze voor vrijwilligers in verband met de jaarkalender activiteiten.
  • Daarnaast ondersteunen ze de verschillende commissies bij het organiseren van evenementen, activiteiten, festiviteiten t.b.v. sponsoring, businessclub, wedstrijden mannen en vrouwen 1, toernooien.