Voetballen houdt niet op na 35!

13 november 2021 15:15

André Clarijs

Afgelopen vrijdagavond was het zover. Onze Meerburgse 35+ helden mochten weer deelnemen aan een toernooi en ditmaal zelfs op eigen grond.
Net als Meerburg stonden de overige teams (Esdo, Wilhelmus, DSO, Zoovo en 2x SVL) op tijd op de frisse velden klaar om de strijd met elkaar aan te gaan. Op deze avonden wordt met 7 vs 7 gevoetbald op een half veld in wedstrijden van 20 minuten. Voor vanavond bestond onze selectie uit Marvin, Robin, Wouter, Arnout, Leendert, Joop, Marc, Erik, Remy en Jeroen.

De eerste krachtmeting voor Meerburg was tegen DSO uit Zoetermeer. Meerburg begon voortvarend aan deze pot en voetbalde vrijuit richting het doel van DSO. Gelijk druk op de ketel van onze tegenstander die moeite hadden om hier onderuit te voetballen. Toch brak DSO een paar keer uit op snelheid en probeerde zij hun boomlange spits te bereiken. Remy en Marc hadden zelfs een paar lichte overtredingen nodig om het slot op de deur te houden.

In de 9e minuut was daar eindelijk het moment waar iedereen op aan het wachten was. Na een flitsende aanval kwam de bal bij Arnout voor de voeten die de bal in de kluts mee kreeg en het net wist te vinden. 1-0 voor Meerburg.

Dit lieten de mannen van DSO niet zomaar aan zich voorbijgaan en zij zochten gelijk weer een snelle uitbraak. Met een scherpe voorzet van links werd de spits van DSO bediend. Deze kon vol uithalen met de buitenkant. Onhoudbaar voor onze keeper Robin. 1-1

Gelegenheidskeeper Robin zette zichzelf wel goed op de kaart voor Meerburg met nog enkele reddingen waaronder een duik op een snoeihard schot na een 2 vs 1 situatie.

In de 15e minuut was het dan gelukkig toch raak voor Meerburg. Erik kreeg de bal voor de goal aangespeeld en probeerde de goal te maken met zijn chocoladebeen. Tegen de paal!! Maar in de rebound vond de bal wel zijn juiste voet. 2-1 voor Meerburg. De eerste overwinning van de avond was binnen.

Veel tijd om uit te rusten en te genieten was er niet want de volgende tegenstander, Zoovo, stond Meerburg op te wachten. Zoovo ging gelijk vol aan de bak en met vlot combineren voerden zij de druk op. Dit resulteerde in de eerste minuut al voor twee kansen voor Zoovo waarvan een schot schitterend uit het doel getikt werd door een snoekduik van onze keeper. Helaas was het in het derde minuut dan toch raak. Ondanks de sterke defensie van Meerburg kwam er een splijtend schot van Zoovo, 0-1.

De mannen van Meerburg gingen aan het werk en zochten de goal van de tegenstander op. Alles op alles! Zoovo was echter scherp bij balverlies van Meerburg en met de meeste mannen voorin kwam Remy alleen tegenover twee spelers te staan. Deze speelde dit keurig uit waardoor het in de zesde minuut 0-2 werd. Nu was het toch echt de beurt aan de thuisclub. Druk op de ketel! Leendert had de eerste voor Meerburg op zijn schoen maar schoot helaas in het zijnet. Dezelfde Leendert veroverde kort daarna wederom de bal en speelde via Jeroen de bal naar Marvin. Het schot van Marvin ging rakelings naast. In wederom de 15e minuut was dan eindelijk raak na een aantal goede combinaties kwam de bal hoog voor en wist onze Joop met een kopbal Meerburg op het scorebord te zetten. 1-2

De blijdschap was helaas van korte duur want Zoovo liet dit niet op zich zitten en scoorde binnen een minuut de 1-3. Verder uitlopen werd Meerburg bespaard door goed verdedigend werk van Wouter.

Na 20 minuutjes rust was Meerburg volledig opgeladen voor de laatste pot van deze zinderende avond. Wilhelmus stond op het menu. Na het vorige verlies was het nu weer tijd voor de winst! Meerburg ging dan ook goed uit de startblokken, behield het overzicht en al snel kwamen de kansen. Erik kwam 1 op 1 voor de goal maar zijn schot werd knap gekeerd door de keeper van Wilhelmus.

Vervolgens vloog er nog een corner rakelings langs de goal en verdween de bal nog een keer in het zijnet. De paar keer dat Wilhelmus op de helft van Meerburg wist te komen werden aanvallen afgeslagen door Remy als laatste man. Dit tot irritatie van enkele spelers van Wilhelmus. Meerburg bleef aanvallen maar de pogingen bleven zonder beloning. Vlak voor het einde kwam Wilhelmus nog eenmaal door via een slim hakje waardoor de spits kon aanleggen. Een Onana achtige redding van Robin zorgde ervoor dat de eindstand uiteindelijk 0-0 bleef.

En zo kwam er een einde aan een avond vol voetbal, vriendelijkheid en gezelligheid. Wij danken het bestuur en de wedstrijdsecretaris voor het mogelijk maken van deze avond bij Meerburg. Ook dank voor de medewerkers van de kantine voor de gezellige derde helft! Volgende keer voetballen we weer bij een van de tegenstanders uit de poule, tot die tijd blijven we trainen en veel plezier maken op de vrijdagavond.

Bron: Meerburg 35+