Afsluiting Champions League

5 juli 2020 13:00

Mooie afsluiting van de Meerburg Champions League. Een prachtig initiatief die jaarlijks veel bekijks trekt. De zondag zal nu op de vereniging een stukje stiller worden. Michiel Cuijpers maakt er ieder jaar weer een feest van met de vele vrijwilligers. Ook al was het een apart seizoen, de feestelijke afsluiting was er niet minder om.

Voor veel kinderen is voetballen de ideale vrijetijdsbesteding. Ze voetballen met vriendjes en vriendinnetjes op straat, op (school) pleintjes of op grasveldjes. De champions league bij Meerburg brengt ze op een voetbalveld bij elkaar. Waar je ze ziet rennen, schieten en dribbelen alsof ze hun favoriete voetballer of voetbalster zijn. Als er een bal in de buurt is, moet er tegenaan getrapt worden.

107306996_3140678689346158_1582973744616571737_o.jpg

Dat voetbalplezier is kenmerkend voor onze vereniging. Vele ouders langs de lijn in het clubhuis helpen mee, begeleiders die stralen met een  grote glimlach op het gezicht. Enthousiast geschreeuw en geroep brengt een positieve gezellige drukte met zich mee. Jongens en meisjes rennen door elkaar heen op kleine veldjes en schieten op de goal.

En dan komt er een moment waarop je bij de Onder 8 tot en met de Onder 11-pupillen gaat spelen waarbij het zelfs mogelijk is om met jongens en meisjes in één competitie te gaan voetballen. Dat noemen we een gemengd team.

Maar binnen alle elftallen kennen wij maar één belangrijke thema en dat is het spelplezier dat bij ons voorop staat, bij kinderen van jonge leeftijd in het bijzonder. Vandaar de oprichting van de champions league.

106735990_3140678676012826_2498066164091429196_o.jpg

Voetbal is voor iedereen, dus alle kinderen van elk niveau zijn welkom. Wil jij jouw kind ook de kans geven om iedere week te kunnen voetballen?  Klik dan hier. Wie weet zie je jouw zoon of dochter over vijftien jaar in het eerste bij Meerburg voetballen!