ARC JO13-3 - Meerburg JO13-3G Wat zijn ze toch lang!

22 september 2019 21:45

‘De eerste winstpartij komt met de dag dichterbij’, rake woorden van coach Paul Nibbelink. Feit is wel dat de meisjes en jongens van de JO13-3G na de oefencampagne, beker en competitiestart nog niet hebben weten te winnen. Klinkt treurig, maar is het zeker niet. Want buiten één forse nederlaag tegen FC Oegstgeest zijn de verschillen klein. Met hooguit twee doelpunten verschil gaan de tegenstanders douchen.

Waarom trekt de JO13-3G iedere keer aan het kortste eind? Het antwoord is eenvoudig. Ze spelen tegen jongelui die een jaar ouder zijn. En die zijn vaak iets sneller, sterker en geslepener. Dat bleek ook weer tegen ARC JO13-03. Soepel ging de bal rond tijdens de warming-up, totdat de spelers van ARC hun entree maakten. De ogen van de Meerburgers dwaalden af om de tegenstander uit te checken en je zag die koppies weer denken: ‘Er zitten wel paar hele lange bij’.

De JO13-3G van de zwartwitten is net een kudde antilopen die het week in week uit moet opnemen tegen een roedel giraffes en een enkel nijlpaard. Da’s best ingewikkeld. Neem puntspeler Matz die heerlijk als een insect door menig defensie zoemt, maar vaak door een lang been of stevige schouder gestopt wordt. Op zijn beurt moet de verdediging van Meerburg vaak alle zeilen bij zetten om langpotige spitsen bij te benen. Terug naar de pot tegen ARC, dat team beschikte dus over zo’n razendsnelle buitenspeler, die met een puike assist en een fraaie krulbal Meerburg pijn deed. Gelukkig lukt het de jongens en de meisjes om door hun techniek, inzicht en inzet lekker mee te voetballen. Helemaal kansloos zijn ze nooit.

Na de eerste helft keken de Rijndijkers niettemin tegen een 3-1 achterstand aan. Bovendien kwam ARC ook nog eens fris uit de thee en drongen de Alphenaren flink aan. Keeper Finn voorkwam echter meer schade. Daarna klom Meerburg langzaam uit zijn schulp en begon het team beter te voetballen. Het laatste kwart domineerde de antilopen van Meerburger-polder zelfs de wedstrijd. Uitermate hoopgevend, want waar bij ARC vier wissels de bank warm hielden, moest Meerburg het doen met een. (Zayd had een harde aanvaring met zijn schoolplein en Mendel was ziek.) Dat de rest niet boog, duidt een stijgende conditie. Het was vervolgens Scott die de inzet van zijn team beloonde met de 4-2.

De tweede helft (1-1) was dus perfect in balans. Dat geeft hoop, moed en perspectief. Aan de einder gloort victorie. Volgende wedstrijd: thuis tegen Nieuwkoop JO13-1. Aanvang: zondag 29 september 09:30. Er zijn nog enkele kaarten. D’r bij zijn!

Bron: Spee Sports Photography