JO17-1 kampioen hoofdklasse

28 mei 2023 10:30

Redactie

JO17-1 is vorige week zonder zelf te spelen kampioen geworden in de hoofdklasse. Daarmee zijn ze ook gepromoveerd en zullen dus volgend seizoen als JO18-1 in de divisie spelen.

In de najaarscompetitie leek JO17-1 twee speelronden voor het einde al bijna zeker van de titel, maar ging het in de laatste speelronde mis. In de voorjaarscompetitie dreigde even hetzelfde scenario. Nadat op 15 april overtuigend met 5-1 werd gewonnen van naaste concurrent LYRA leek het kampioenschap slechts een kwestie van tijd. Maar een week later werd onverwachts verloren van SEV waardoor LYRA weer in punten gelijk kon komen. Meerburg was de laatste speelronde vrij en LYRA wist daardoor wat zij moesten doen in hun laatste wedstrijd. Voor Meerburg was het dus zaak te werken aan het doelsaldo. Dat lukte en LYRA zou hun laatste wedstrijd met 16-0 moeten winnen om kampioen te worden.

De voltallige JO17-1 reisde vorige week zaterdag af naar DWO om daar de laatste wedstrijd van LYRA te bekijken. Het werd heel snel 0-1, 0-2 en 0-3 en langs de kant begonnen sommige te vrezen voor het Spanje-Malta scenario. Maar daarna stokte de doelpunten productie van LYRA. Na een 0-5 eindstand was Meerburg kampioen en werd op het terrein van DWO de champagne ontkurkt en het vuurwerk ontstoken.

Omdat vanaf dit seizoen promotie meegenomen wordt naar de volgende leeftijdsgroep zal Meerburg JO18-1 volgend seizoen in de divisie spelen.

Bron: PR en Communicatie