Darts: Winst en verlies(je) Meerburg teams.

8 maart 2020 11:00

In de 19e speelweek speelden Goeie Laatste! en Wat De Pot Shaft weer een thuisduel. Resultaat: winst voor de 1e en nederlaag voor de 2e.

In het duel tegen de jonge honden van Kom Mee Naar Sante, startte GL! zonder Robbert, verjaardagje, met Boy als eerste tegen Andy. Laatst genoemde begon goed door D13 uit te mikken. Hierna was het toch Boy die het initiatief overnam. Na de 1-1 en 2-1 werd ook de 4e leg gewonnen door de thuisspeler. Via 2 x D8  (in 4e leg) werd de 1e partij binnen gesleept. Walter ging hierna de strijd aan met Joey. De jonge Leidenaar begon goed en nam een 0-1 voorsprong via een fraaie 88 finish. Ook 0-2 viel (d16) alvorens Walter beter in zijn spel kwam.  Via D8 (in leg 3 en 4) kwam hij langszij. Ook de 5e leg leek de kant op te gaan van Walter. Met de tegenstander nog op ruim 200 pnt. achterstand, viel echter de beslissende dubbel niet. Joey profiteerde via D1!

Hierna was het beurt aan Tim die als tegenstander Giovanni trof. Tim won na een gelijk opgaande strijd door de dubbels wel te raken waar zijn tegenstander hier niet in slaagde. Met 3-0  De laatste leg (via D19 ) werd de stand in de wedstrijd op 2-1 gezet. Hans moest het in de 4e pot opnemen tegen Kenzo. Het was precies het omgekeerde als het vorige duel . Kenzo was dodelijk op de dubbels na wederom een gelijk opgaande strijd. Na de 0-3 voor de Sante boy, was de wedstrijd weer in evenwicht (2-2).

Koppels en teamgame: Walter en Boy namen het allereerst op tegen Andy en Kenzo.  De 1-0 werd een feit doordat Boy de bulls-eye trof met zijn laatste pijl. Na de 1-1 en 1-2 voor de jongelingen, werd de gelijkmaker geproduceerd. In de beslissende 5e leg , mikte Andy fraai een 180-er in het bord. Toch hadden Boy en Walter kunnen winnen maar doordat beiden met de laatste 80 pnt nog te gaan, beiden S20 en T 20  gooiden , dus no score….besliste Andy via T1 en D1 deze spannende pot.
Hierna kwamen Hans en Tim aan de oche. Tegen het zelfde Sante koppel werd het een 3-0 winst partij voor de thuisploeg doordat de dubbels feilloos gevonden werden door de GL-sten. Hans en Tim bleven hierdoor staan en namen het nu op tegen Joey en invaller Joop. Wederom werd de zelfde score bereikt ook dankzij de fraaie 180-er van Tim in de 2e leg. Na deze 3-0 partij werd de achterstand omgebogen naar een 4-3 voorsprong. Boy met invaller Piep namen het in de laatste partij op tegen dezelfde tegenstanders. Na de 0-1  , kwam de thuisploeg opzetten . Piep gooide de 1-1 en 2-1 binnen en Boy maakt via D10 het karwei af. Dit betekende dus de overwinning reeds voor de thuisploeg. Er kwam nog een punt bij voor Goeie Laatste! want de afsluitende gezellige teamgame,  werd ook nog binnengesleept na een aanvankelijk forse achterstand. Boy mikte D2 van het bord en maakte  de 6-3. Dit 6e punt betekende ook het 100-ste punt in de gehele competitie.

Door dit resultaat behield GL! de 3e plek, 1 pnt achter de Spijkerbak en inmiddels 12 achter de a.s. kampioen Alphia Tigers.

Ook Wat de Pot Shaft behield de 3e plek op de ranglijst. Weliswaar werd nipt verloren van Madhouse  (4-5) maar blijven hopen op nog wat misstappen van Foute Bull om toch nog de 2e plek (recht op promotie) te kunnen bewerkstelligen.

Aankomende week 2 uitwedstrijden . GL! gaat naar Tante Jans en WDPS reist af naar Leekside…..

Peter vd Heijden.