Darts: Meerburg teams winnen en verliezen.

1 december 2019 11:15

De afgelopen week leverde een winstpartij op voor Goeie Laatste! en Wat de Pot Shaft ging met dezelfde cijfers onderuit.

Goeie Laatste! ging op bezoek bij de gezellige Doorzakkers voor het laatste duel voor de Meerburgers in Leidse Boys kantine, wat komend seizoen ws tegen de grond gaat. Zonder Robbert en aanvankelijk Piep, die elders verplichtingen hadden, ging Boy van Start. Tegenstander was  Richard die Boy in het verleden al een paar keer te grazen had genomen. Een gewaarschuwd man telt voor 2 dus nam Boy meteen een voorsprong van 0-2. Toch kwam de Doorzakker goed terug e via 2 x D9 stond het weer gelijk. Toch kon Boy de partij in zijn voordeel beslissen door D16 fraai te raken. Tim nam het vervolgens op tegen Martijn die brutaal op 1-0 kwam. Dat liet Tim verder niet toe want via 2 x D16 boog hij de achterstand om. Ook de 4e leg besliste hij in zijn voordeel zodat GL! met 0-2 aan de leiding kwam in de partij.

De 3e pot tussen Walter en Marco was een spannende. Tot 2x toe nam Walter een voorsprong (via D10 en D16)  in de partij. Telkenmale kwam Marco terug en moest dus een 5e leg de beslissing brengen. Hierin bleek de thuisspeler de koelbloedigste door via D10 de winst te grijpen.  De laatste single ging tussen Hans en Michael. Hans begon fantastisch door via een enkele en een dubbele bull de laatste 75 punten van het bord te poetsen. Ook de 0-2 (Tops) kwam van zijn hand voordat Michael zich terug vocht. Na de 1-2 en 2-2 moest weer een 5e leg de beslissing brengen. Hierin bleek Michael de langste adem te hebben en besliste via D12 de partij. Tussenstand 2-2 na de 1e ronde.

Koppels en teamgame: Boy en Walter namen het op tegen Richard en Michael. Het werd een partij die alle kanten opging gezien het scoreverloop. Na 0-1, 1-1, 2-1, 2-2 wederom een beslissende 5e leg. Deze werd door GL! via D10 in het slot gegooid zodat de voorsprong er weer was voor de Zoetewoudenaren.  Boy en Walter moesten in de volgende partij tegen Martijn en Marco met praktisch het zelfde scoreverloop nu met 3-2 in het voordeel van de Doorzakkers, de gelijkmaker incasseren. Het was vervolgens de beurt vervolgens aan Hans en Tim tegen de zelfde Doorzakkers koppels om het verschil te gaan maken. Dit lukte grandioos want  allereerst werden M en M met 1-3 aan de kant gezet , drie rake dubbels( D16 D10 en tops) lagen hier aan de grondslag. Ook Richard en Michael gingen ten onder aan de dadendrang van het Meerburg koppel. Met wederom 1-3 leverde dit het 5e punt op voor de gasten en tevens reeds de overwinning. Teamgame: met invallers Remon en Piep voor resp de DZ en GL! werd deze pot weer een winstpartij voor GL! want met de thuisploeg nog op 243 points , besliste Tim via Tops deze laatste partij. Einduitslag : 3-6. De thuisploeg kreeg echter toch nog de kans om iets terug te doen want de Biergame was de Afsluiter van de avond. Helaas voor de Leidse Boys mannen besliste Hans namens GL! de uiterst vermakelijke en spannende  502 pot via D1.

In de stand op de ranglijst zakte GL! ondanks de winst naar plek 2 omdat runner-up Alphia Tigers met 0-9 (!)  won van Tante Jans en zodoende 1 punt voor kwam in de stand.

Wat De Pot Shaft nam het in een thuisduel (de wedstrijd was op verzoek van de ts omgedraaid) op tegen no.2 van Rossum Tweewielers. De mannen van captain Lars gingen tegen de colaboys uit Rijpwetering onderuit met 3-6. Desondanks hielden de Meerburgers de koppositie in handen met een voorsprong van 1 punt op de directe concurrent die echter nog een duel te goed hebben……

Komende week is het een beker programma. GL! is reeds uitgeschakeld in deze voor ere, 1e en 2e div. ploegen. Voor de 3e en 4e div. is er een aparte bekerstrijd waarin Wat De Pot Shaft het vrijdag 6-12 thuis opneemt tegen 3e divisionist  Dartmanian Devil 2.0 uit Roelofarendsveen. De week erna (vrijdag 13-12) wordt de competitie weer hervat. GL! gaat het opnemen tegen de Spijkerbak in Leiden (cafe Sante)  en WDPS speelt in de Eendenkooi tegen Eendje Nog?

Peter vd Heijden.