Darten: winst en verlies Meerburg teams.

9 november 2019 13:00

Op de 8e speelavond gingen de beide Meerburg teams, op pad voor een uitwedstrijd. In Leiden (op de Rijndijk) werd er verloren terwijl in dartsbolwerk in de veen (cafe de Buren) de winst werd behaald.

Op vrijdag togen de Goeie Laatste! Zonder Tim en Robbert helemaal naar de Rijndijk waar in ’t Dijkje, tegenstander de Buntjes de gastheren waren.

Singles: Zoals gebruikelijk ging Boy namens GL! van start tegen Mike die met geleende pijlen (zijn set was pas geleden gejat , daders zijn gefilmd…)  na de 0-1 van Boy, gelijk maakte. Hierna trok Boy door zonder tot grote hoogte te geraken. Via tops werd 1-2 en middels een fraaie 66 finish 1-3. Walter nam het vervolgens op tegen Steven en zoals gebruikelijk met deze Gl! Speler werd het weer rete spannend. Na een gelijk opgaande strijd besliste Walter de pot in zijn voordeel door in de 5e leg via D8 de winst te grijpen. Hierna was het de beurt aan captain Piep die in Jan een zeer goed scorende tegenstander trof. Steeds kwam de Bunt ver voor in de legs maar als het op de dubbels aankwam , haperde de machine. Zo kon Piep na 2x achter gekomen te zijn, via tops en d18 steeds met 1 dart gelijk maken. In de 5e leg lukte dit plan echter niet want nu gooide Jan wel in 1 keer zijn dubbel (D16). Hans kwam hierna aan de oche tegen de lange Ralph. Om een wellicht lang verhaal kort te maken: Hans kreeg geen vat op de thuisspeler, die zonder dat Hans kans kreeg op een dubbel, met 3-0 zegevierde. Tussenstand 2-2.

Koppels en teamgame: Boy en Piep opende deze ronde tegen Steven en invaller Ramon. De thuisspelers hadden grote moeite met de dubbels en hier profiteerde GL! optimaal van. Na D6 (Piep) maakte Boy de 2 andere legs clean af (0-3). B en P mochten blijven staan en namen het nu op tegen Jan en Ralph. Brutaal namen de GL! Een 0-2 voorsprong door Boy D20 in de 1e en 2x D 8 voor de laatste 32 punten. Hierna kwamen de Bunten op stoom. De 1-2 en 2-2 waren het gevolg mede doordat GL! In de 4e leg wat matchdarts misten. De laatste en beslissende werd echter toch in het voordeel van de Meerburgers  beeindigd (D10 P). Het zelfde thuisteamkoppel nam het nu op tegen Hans en Walter. Tot 2 x toe nam Gl! een voorsprong (beide D3 Walter!) die prima gepareerd werden door de Bunten. In de 5e leg toonde Jan nogmaals eens zijn klasse door de laatste 105 punten van de leg feilloos weg te poetsen. Stand inmiddels 3-4. De laatste koppelpartij ging wederom tot het gaatje. Hans en Walter nu tegen Steven en Ramon, repareerde eerst een achterstand (fraaie 70 finish Walter en via D10 Hans) om vervolgens de tegenstander weer langszij te zien komen. Nadat beide teams aardig  wat matchdarts gemist hadden, viel de zege toch uit voor de thuisploeg.

De teamgame moest na deze gelijk opgaande wedstrijd dus de beslissing brengen. GL! Kwam na een 140 score van Boy voor het eerst op een dubbel. Helaas misten Piep en later Hans deze kans (tops voor de winst) zodat De Buntjes toesloegen (D10 met 1 pijltje). Eindstand na deze spannende en leuke pot: 5-4 . In de stand op de ranglijst bleef GL! wel in de top 4 staan. Koploper is momenteel de Polderboys die 3 punten meer hebben verzameld. Uitgerekend deze ploeg is de volgende tegenstander van GL!  (22-11 as).

Koploper Wat De Pot Shaft  ging op bezoek bij Beperkt in de Veen, een van de naaste achtervolgers. Bijzonderheid bij de  singels was dat Tom (M) met geleende darts van Dennis (zijn eigen pijlen zijn kwijt geraakt!) zijn beste partij van zijn leven gooide volgens zijn eigen zeggen. Met een 180-er en een geweldige finish van 149 was hij de uitblinker van de avond.  Na de 2-2 in de singles, drukten de Zoeterwoudenaren door in de koppels , 3 van de 4 werden gewonnen. Ook de teamgame viel de goede kant op voor koploper. Einduitslag: 3-6. Met 5 punten voor op van Rossum Tweewielers, (die nog wel een wedstrijd te goed hebben) bleven de mannen van captain Lars dus aan de leiding in 3D.

Komende week staat de 2e bekerronde op stapel. Goeie Laatste! treft in Noorwijkerhout het team Enjoy (1e div.) terwijl Wat De Pot Shaft is vrijgeloot voor de volgende ronde.

Peter van der Heijden.