Darten: Uitslagen speelweek 7

3 november 2019 14:30

Goeie Laatste! en Wat De Pot Shaft speelden beiden weer een thuiswedstrijd. GL! verloor nipt terwijl WDPS ternauwernood won.

Goeie Laatste ! (kompleet deze keer) nam het op tegen het Leidse team Tante Jans 1. Het verschil in punten op de ranglijst bedroeg bij aanvang van de wedstrijd, 10 punten in het voordeel van de thuisploeg.Niet dat dat wat zegt , want de krachtsverschillen in 2D zijn minimaal tussen de teams.
Nadat de reseve bank werd gevuld met Tim en Piep, begon Boy de wedstrijd tegen Leo. De laatste zette via D2 0-1 op het bord. Boy kwam hierna knap terug door de volgende 2 legs af te snoepen. In de 4e leg maakte Leo echter via een fantastische 156 finish gelijk!. Namens GL! was het echter Boy die met een  grootse 134 (!)  finish de spannende pot wist te beslissen.
Walter nam het vervolgens op tegen Chris en ook deze pot ging tot het gaatje. Tot 2 x toe nam Walter de lelding maar door enkele fraaie scores  in de legs (168 en 156) kon Chris steeds aanhaken.Walter beslistte deze kraker met een fraaie D10 en kon zodoende 2-0 laten opschrijven.
Robbert ging hierna tegen Erik aan de bak. Je raadt het al, het werd weer een partij over 5 legs. Na de 0-1, trok Rob de volgende 2 legs naar zich toe. Hij vergat , door het missen wat veel dubbels de wedstrijd uit te gooien waardoor nadat Erik via D1 gelijk maakte en de 5e leg nodig bleek. Het geluk was werderom aan de zijde van de thuisploeg,  3-2 na D4 van Robbert.
Als laatste in deze ronde kwam Hans naar voren tegen het Leidse zangtalent, Arthur. Deze Tante Jans speler bleek naast het zingen , een knap pijltje te kunnen keilen. Na de 0-2 kon Hans nog wel aanhaken via zijn favourite D16, maar Arthur besliste hierna de partij door via D8 te finishen. Tussenstand in de wedstrijd  3-1.

Koppels en teamgame: Walter met Boy begonnen tegen Leo en Chris. Na de 1-0 (68 finish Boy) volgede 1-1. Hierna kon TJ geen vuist meer maken en won GL! gedecideerd met 3-1 de 1e koppelpot. Dezelfde tegenstanders namen het hierna op tegen Hans met Robbert. Met precies de zelfde cijfers wisten de gasten het 2e wedstrijdpunt binnen te halen. Robbert werd hierna vervangen door Tim die samen met Hans tegen Erik en Arthur tot 2 x toe een voorsprong nam . Met 2  knappe finishes van de Leidse zanger (68 en 65) pareerde  TJ deze . In de beslissende 5e leg was het de TS die via D4 nadat GL! wat matchdarts had gemist, met 2-3 te winnen.
Ook de laatste koppelpartij werd  een kraker tot en met de 5e leg. Na de 0-1 (Bulls-eye 82 finish Arthur!) volgde 1-1 en 1-2 beide via tops uitgegooid. Boy (via D5) maakte hierna gelijk. Tante Jans legde in de laatste leg voor de laatste 141 punten , die op een klein haartje gemist werd, In de volgende beurt, GL was nog niet zover, ging de winst alsnog via D6 naar de gasten. Tussenstand 4-4.
In de afsluitende teamgame, ging het aanvankelijk gelijk op. In de slotfase versnelde te TS echter met het gevolg dat Leo via D10 de winst voor zijn team veilig stelde.
Gelukkig (voor het moraal van de thuisploeg die een 4-1 voorsprong geheel verspeelde) ging de biergame naar GL! door dat Piep loepie 4 wist te vinden na een oversteek spelletje.
De stand op de ranglijst geeft aan dat het een rete spannende competitie gaat worden......

Koploper Wat De Pot Shaft nam het op tegen tegen het Leeksite team uit Rijnsaterswoude. Nadat de wedstrijd met wat vertaging gestart was, bleek dat beide teams aardig aan elkaar gewaagd waren. Na 1-0 en 2-0 ( Mart en Tom (M) waren hier verantwoordelijk voor, ging de Leeksiters in de achtervolging. Uiteindelijk werd na de singles en koppels de teamgame de beslissende factor te gaan worden na de 4-4 tussenstand. De koploper wist echter deze laatste pot te winnen. Uitslag 5-4.

Komende week staan er uitwedstrijden op de rol . GL! gaat  8-11 naar 't Dijkje waar de Buntjes als gastheer zullen fungeren. WDPS gaat op bezoek bij Beperkt! wat op de 3e plek staat en ongetwijfeld de koploper pijn wil gaan doen.

Peter vd Heijden.