Darts: 2 x winst en 2 x verlies Meerburg teams.

19 oktober 2019 13:00

Na een kleine rustpauze, wederom publicatie van de resultaten van de Meerburg dart teams.
Door beide teams werd er een overwinning gevierd maar ook een nederlaag bijgeschreven.

Goeie Laatste! speelde  op 17 en 18 -10,  2 wedstrijden achter elkaar. De week ervoor kon de GL! Niet vandaar. De 1e was de derby tegen de Snipers in het dorp.

Singles: De net van een buikoperatie herstelde Boy speelde de eveneens net herstelde Marcel. Dat de Sniper beter uit die situatie gekomen was dan Boy, bleek rap na een fraaie 3-0 van de thuisspeler waarbij Boy niet 1 kans kreeg op een finish. De 2e pot ging tussen John en Robbert namens GL! De 1e leg werd fraai (97) door Robbert uitgegooid via T19 en Tops. Ook in leg 2 en 3 bleef de guitige GL! zijn tegenstander (welleswaar nipt)  de baas  0-3.

Partij no. 3 was Arie (ex-19) duidelijk beter in het finishwerk dan Tim, die de dubbel niet kon raken. Weer 3-0 betekende 2-1 voor de Snipers. In de laatste singlepartij trok Hans de stand echter weer gelijk door captain Koen met 1-3 te kloppen.

Koppels en “teamgame”. Hans en Robbert legden het in de 1e het net af (3-2) tegen Marcel en Koen. Ook de 2e partij van beide GL! Spelers ging verloren tegen John en Arie, die wel erg makkelijk de dubbels weer vond (3-0). Hierna was het de beurt aan Boy met Tim die tegen het laatste Sniper koppel ook eraf gingen (3-1) .In de laatste koppel pot werd echter weer een punt veroverd door Boy en Tim door Marcel met de ingevallen Chris (ondanks 2 zeeeer fraaie finishes van Chris) nipt met 3-2 te verslaan. De mooiste finish was echter van Tim die 52 via D5 ,T10 en D6  uitmikte. Stand inmiddels 5-3. In de afsluitende “teamgame” speelden de beide invallers ,(Sniper Chris en Piep namens GL!) de hoofdrol. Laatst genoemde gooide met zijn laatste pijl de boel op slot zodat er een 5-4 eindstand voor de thuisploeg op het bord verscheen.

De dag erna trad Goeie Laatste! Zoals gezegd aan thuis tegen het eveneens gepromoveerde Rijnland Boys wat de rode lantaarn in handen had.

Singles: Boy vertrok als een speer tegen Marcel door oa met een 140-er , in 19 pijlen de 1e leg te winnen. Ook in leg 2 (o.a. 2 x 140) liet hij zijn tegenstander kansloos. In leg 3 (2 x100 voor Boy) wist de GL! speler via een finish van 60 het 1e punt binnen te halen. Walter ( net hersteld van migraine aanvalletje) kwam tegen de sympathieke Ricardo met 0-2 achter. Hierna ging de GL! Speler in de achtervolging. Via D16 in de 3e, de moeizame D1 in de 4e , bleek een 5e en beslissende noodzakelijk. Via D16 (1 pijltje nodig) trok Walter de wedstrijd over de streep, 3-2.

Tim trad aan in de 3e pot tegen de nog ongeslagen (dit seizoen) Brian.  Brutaal nam de jongste aanwinst van GL! Een 2-0 voorsprong. Hierna herpakte Brian zich , die met grote scores eerder op een finish stond en deze ook gooiden. Na de 2-2 ook hier een beslissende leg. Met 2 scores van 100 voor Tim leek deze ook in het voordeel van de thuisploeg op te gaan. Met Tim op D8 en Brian op 275, leek dit een peule schilletje te worden. Echter na 15  matchdarts gemist te hebben (Tim dus) trok de Rijnlandboy toch aan het langste eind door met 2 pijlen zijn laatste 60 punten weg te poetsen.

Hans ging in de 4 pot  voortvarend van start tegen Tom. Via tops werd het 1-0. Hierna ging figuurlijk en onverklaarbaar voor de geroutineerde GL! speler, langzaam het lichtje uit. Tom profiteerde en met 1-3 klopte hij de thuisspeler op waarde. Tussenstand na de singles: 2-2.

Koppels en teamgame: Hans samen met Boy ging uit op eerherstel. Boy noteerde meteen een 140-er en de toon was gezet. Na 1 en 2-0 kwamen Marcel en Tom terug in de wedstrijd via D5. Echter in de 4e leg werd het verschil toch gemaakt door de 56 finish van Boy voor de 3-1. Hierna kwam Piep in de ring ipv Hans om met Boy het op te nemen tegen Ricardo en Brian. De 1e 2 beurten voor de thuisploeg (134 en 140 scores) waren de opmaat voor de inmaakpartij die volgde. Met finishes van D19 en 2x Tops (allen door Boy verzorgd) werd het 4e wedstrijdpunt behaald.

Tim en Walter gingen op deze goede voet verder. Ook hun partij werd een 3-0 overwinning tegen de ingevallen Denny met Ricardo. Met name de laatste finish (74 van Walter) was een fraaie! In de 4e koppelpartij ging het zelfde GL! koppel op deze voet door. Ook Marcel en Tom boden het onderspit met 3-0 tegen de ontketende thuisploeg. De afsluitende teamgame werd eveneens een prooi voor de thuisploeg, die constant de leiding hadden. Toch werd het nog close met de Rijnlanders op een finish. Gelukkig vond uitblinker van de dag Boy, via D1 als 1e de finish. Einduitslag 7-2 .

In de stand op de ranglijst voeren 5 ploegen, waaronder Goeie Laatste! (met een verschil van 1 puntje) de lijst aan.

Wat De Pot Shaft: het 2e Meerburg team (uitkomend in de 3e div D) lieten wisselvallende resultaten zien. Vorige week ging het team olv captain Lars kansloos ten onder tegen de Dikke Mug. Het werd een 7-2 verliespartij in Hazerswoude en weg was de koppositie. Vrijdag 18-10 revancheerden de Meerburgers echter deze uitglijder. In het thuisduel tegen FPTL 20:45 (ze kwamen iid ook tegen die klok binnenvallen) werd een zeer overtuigende en zeldzaam vertoonde 9-0 overwinning geboekt waardoor de kop weer werd her veroverd. Lars, Tim, Tom(M), Justin en Geert deden dus uitstekende zaken.

Komende week staan er voor de Meerburgers 2 uitwedstrijden op het programma. GL! neemt het op tegen koploper Kom Mee naar Sante en WDPS gaat zijn 1e positie verdedigen tegen Madhouse.

Peter vd Heijden.