Darts: Knap herstel Goeie Laatste!

23 maart 2019 13:00

Afgelopen week weer 3 thuiswedstrijden voor de Meerburg teams. Op de fraaie nieuwe dartbanen, waren 2 overwinningen en 1 nederlaag te zien.

Als 1e in de week kwam Dartpieple( Leidse Dartbond) in actie tegen het gezellige team van LDB United. Het Leidse team olv captain Richard en nestor Dave leed een geflateerde nederlaag tegen het Meerburg team. Met 7-2 trok de thuisploeg de goede reeks door en consolideerde zodoende stevig de 3e plek.
De 2 Tommen en Piep wonnen hun single terwijl Tim zijn meerdere moest erkennen tegen klasbak Dave. Die gooide deze avond nog een fraaie 120 finish. Hij alleen kon echter niet voorkomen dat de overige teamleden, Arjan, Rudy en Richard net te kort kwamen tegen de thuispelende Dartpieple.

Op vrijdag 22-maart stonder er 2 krakers op het programma voor Goeiel Laatste! en Wat De Pot Shaft.
Laatst genoemde nam het op tegen koploper in 3D : Double Trouble. Dat deze naam niet synoniem staat voor het getoonde spel, bleek al rap want alle single partijen vielen in het voordeel uit van de gasten. Uiteindelijk kon het team van Lars Tijssen nog 2 punten afsnoepen van de toekomstig 2e divisionst. Uitslag 2-7.

Goeie Laatste! nam het op tegen runner-up LB die eerder in het seizoen GL! de 1e nederlaag toebracht. Kans op revanche dus voor de thuisploeg olv de deze keer non-playing captain Piep (ook Walter speelde niet vanwege werkzaamheden in Dld).
Singles: De 1e partij van de avond was meteen al een kraker. Boy tegen Jimmy (Koekkoek) die in het verleden al aardig aan elkaar gewaagd waren.Na de 1-0 van Boy kon Jimmy ondanks een 180-er van Boy, in de 2e leg gelijkmaken. Ook leg 3 ging naar de captain van LB. Hierna maakte Boy weer gelijk waarna in de beslissende 5e leg Jimmy net wat scherper was en dankzij 6 gemiste matchdarts van Boy het 1e punt pakte voor zijn team.
Pot no 2 ging tussen newcomer Tim en Jeffrey. Tim pakte de voorsprong (via D4) waarna Jeffrey zijn ervaring liet spreken. ondanks dat Tim kansen kreeg op de dubbel uit te gooien was het de LB klasbak die leg 2, 3 en 4 naar zich toetrok.
Hierna kwam Robbert weer eens aan de oche. Na enkele weken afwezig te zijn geweest ging Robbert de strijd aan tegen Jan. Na de 1-0 maar ook de gelijkmaker van Jan, liep Jan een kleine blessure op in zijn werparm waarna Robbert weg kon lopen en leg 3 en 4 naar zich toe trok.
In de laatste single partij begon Hans goed tegen de dit jaar debuterende Jim(v Lier) van LB. Via D2 was er de voorsprong voor GL!. Jim herstelde dit via D1 in de 2e leg. Gesterkt door deze leg trok Jim ook leg 3 en 4 naar zich toe omdat Hans met name scorend wat stilviel.
Stand in de partij 1-3!

Koppels en teamgame: De Meerburg koppels werden gevormd door Boy met Robbert en Tim met Hans.  Om eenlang verhaal kort te maken, kwam de totale ommekeer in de wedstrijd op dit onderdeel. Alle 4 de koppelpartijen vielen in het voordeel uit van Goeie Laatste! enerzijds door scherp spel van de thuisploeg, anderzijds door toedoen van LB die hun normale nivo net niet haalde. Tussenstand 5-3 wat meteen ook de overwinning betekende voor de koploper.
Ook in de afsluitende teamgame bleek het  verschil op de ranglijst er te zijn door een fraaie winstpartij  (86 finish van Hans), de tegenstander op 310 punten achterstand achterlatend!!
In de stand op de ranglijst werd zodoende een 13 punten voorsprong bereikt op zowel LB als Hou'm Nat Hoor!. Deze 2 ploegen hebben echter nog wel wel een wedstrijd achterstand op de trotse lijstaanvoerder.

Peter van der Heijden