Darts: Zeldzame nederlaag Goeie Laatste!

13 maart 2019 13:15

In de afgelopen week stonden er weer een 4-tal wedstrijden voor de Meerburg teams op de rol. Met 3 overwinningen maar ook een duur verlies, werden toch wel prima resultaten geboekt.

Het in de Leidse Dartbond uitkomende Dartpieple moest in week 10,  2 x aan de bak. Allereerst op de avond dat Ajax  Real wipte, werd er tegen de Gouwe Ouwe ( in de kantine van FC Oegsgeest) aangetreden. Gelukkig stond er een groot scherm waar we tussen en tijdens de wedstrijd met een schuin oog de verichtingen van de Ajax spelers konden volgen. Net als de Amsterdammers, boekten de Meerburgburgers een knappe overwinning op de thuisploeg. Met 3-6 werd de Gouwe Ouwe verslagen. Een wedstrijd zonder echt hoogtepunten, maar die waren er op het scherm gelukkig wel.
Later in de week trad het Zoerterwoudse team aan in het gezellige clubgebouw van de LDV voor een inhaalwedstrijd tegen LDV-1. Deze virtuele koploper werd bestreden door Walter, Dennis, Lars en Piep. Met wederom een 3-6 zege deed Dartpieple uitstekende zaken in de strijd om de 3e plek, die nu stevig wordt ingenomen. Bovendien werd de afstand tussen nr 1 en 2 en het  Meerburgteam (mix van GL! en WDPS spelers) kleiner doordat ook no. 2 op de zelfde avond en lokatie flink klop kreeg. Wellicht zit er nog een stunt in voor de laatste 6 wedstrijden om als kampioen getroond te worden....

Op de zelfde avond moest Wat De Pot Shaft ook nog een wedstrijd inhalen voor de DBBR competitie. Ondanks dat de 2 eerder genoemde spelers (Lars en Dennis) bij het LDB team aantraden, wonnen  Tom, Bas, Justin en Teun, knap van Kikke! en Co met 6-3. Deze ploeg stond boven de Meerburgers, zodat het gat naar de top 5 enigzins gedicht werd. Met een 6e plek met maar 5 puntjes afstand op no. 3, lijkt een top 3 notering nog tot de mogelijkheden te behoren. Hiertoe kan een aanzet gegeven worden door op vrijdag 15-3 uit een goed resultaat te halen tegen Leekside-1 in Rijnsaterwoude.

Maandag 11 maart mocht ook weer Goeie Laatste! weer de wei na een weekje competitie rust. Tegenstander was het gezellige team van  Respons in de gelijknamige kroeg in Leiden. In de thuiswedstrijd was GL! oppermachtig (8-1).
Singles: Boy nam het in de partij op tegen captain Jan van de thuisploeg. Zoals het gehele seizoen al te zien was, won Boy overigens een beetje stroef van de goed partij gevende Jan met 1-3. De 2e pot ging tussen newcomer Tim en de grappige Jack. Die laatste begon prima door 90 uit te gooien via 20,20 en de bulls-eye. Tim won de 2e leg (mistte op een haar na 130) en ook de 3e leg viel in het voordeel uit voor de Meerburger door een fraaie 99 (19,tops,tops) finish. Jack vocht terug en na de gelijkmaker, moest de 5e en beslissende leg uitsluitsel brengen. Hierin was Tim de gelukkigste door D1 uit te mikken nadat beiden al een stuk of wat matchdarts gemist hadden.

Walter nam in partij 3 een fraaie 0-2 (via D8 en tops). Jammer genoeg miste hij in de 3e leg tops voor het 3e punt, waarna tegenstander Jaap op stoom kwam. Via D10, tops en D1 werden de laatste 3 legs genoteerd voor de Respons-speler. In de laatste single partij, ging het wederom tot het gaatje. Ook Hans (tegen Ricardo van Respons) nam een vlotte 0-2 voorsprong. Met name de 2e leg zagen de overigen een fraaie finish van Hans. Via 1, T13 en Tops werden de 80 resterende punten naar de eeuwigheid gegooid. In leg 3 en 4 kwam Ricardo sterk terug door 2-2 te maken. Hans maakte echter in de 5e leg de partij fraai (D16) af, zodat de koploper met 1-3 de wedstrijd mocht vervolgen.

Tactics en teamgame . Tim en Hans verloren de 1e pot (tegen Jan en Jack) maar revancheerden zich knap in de 2e partij tegen Jaap en Ricardo door enkele fraaie bullen...Hier mochten Boy en Piep proberen de 2-4 stand uit te gaan breiden. Helaas ging dit plan falikant de mist in, (Piep off-day) zodat de thuisploeg deze 2 potten bij kon schrijven. In de afsluitende teamgame kreeg de GL!  captain 2 darts (op D4) om de de wedstrijd te beslissen. Helaas net niet, dus profiteerde de thuisploeg door D2 weg te werken voor de uiteindelijke 5-4 overwinning. Dit impiceerde de 2e nederlaag in de competitie. Met nog 7 wedstrijden te gaan wordt het  dus nog spannend, want de concurrenten wonnen dik.

Vrijdag 22 maart komt LB op bezoek wat relatief de grootste belager is op de ranglijst. Uitgerekend in de 1e wedstrijd tegen deze ploeg, leed GL! zijn 1e nederlaag. Kans op  revanche dus! Op de zelfde avond treft WDPS,  koploper Double Trouble, een avondje  topdarten is dus gegarandeerd. Eerder in de zelfde week komt Dartpieple op 18-3 thuis in de wei tegen het gezellige  LDB United.

Peter vd Heijden.