Darts: Dartpieple nipt langs Hogewoerdse Bloopers

16 februari 2019 11:15

In de 16e speelronde in de Leidse Dartbond, troffen de Meerburgers ditmaal de Bloopers van de Hogewoerd als gezellige tegenstander. Net als in de 1e wedstrijd werd het een spannende pot. De andere 2 teams (Goeie Laatste! en Wat De Pot Shaft) genoten deze week vrijaf.

Als 1e kwamen Dennis namens HB en Piep names DP in actie. Het werd een knappe overwinning van Dennis met 3-1. Mike bond hierna de strijd aan met Hans en deze partij ging tot het gaatje. Hans beslistte met D10 nadat eerder Mike nipt een 143 finish miste op D16!
De 3e ging Cas en Tom(v Eyle). Tom was weer overtuigend en liet Cas (ouwe ere-divisionist) met 0-3 in het stof bijten. In de 4e singlepot waren div. hoogstandjes te aanschouwen. Tim (Dompeling) begon de 1e leg tegen Jan-Willem met een fabelachtige 154 finish(T19,T19 en Tops). JW antwoorde met een 72 finish (gegooid in precies 2,4 sec!). Leg 3 en 4 werden keurig verdeeld zodat de 5e leg de beslissing moest brengen. Dankzij 6 gemiste matchdarts van Tim, kon JW de winst thuisbrengen. Stand in de partij: 2-2.

Koppels en sologame: Tom ( E) en Tim,  gingen in de koppels (701, Tac en evt 301 D in, D uit) onderuit tegen Dennis en Cas. Dennis gooide in de 701 game, de laatste 40 punten uit via D5, D2 en D13!! Een zeer fraaie finish dus wat het publiek op de banken bracht.Tom en Tim revancheerde zich door de 2e partij te winnen van Mike en Jan-Willem.  Dit zelfde H B koppel won hierna van Hans met de voor de hopeloos uit vorm zijnde Piep, ingevallen Tom Mentink.
In de  laatste koppelpot herstelde het DP  het evenwicht in de partij door Dennis en Cas terug te wijzen, waarbij Hans zijn klasse etaleerde door oa in de tactics in 1 beurt T17, T16 en T10 te raken!  Het slotakkoord was voor captain Mandy namens de thuisploeg en res.capt. Tom M. Deze "captainsgame" ging naar Tom maar gezegd moet worden dat Mandy scorend gezien knap bij bleef!

Zo eindigde deze zeer plezierige wedstrijd in een 4-5 overwinning voor de bezoekers. Een wedstrijd in de Leidse Dartbond waar het precies om te doen is. Gezelligheid alom en resultaat niet van levensbelang. Dit leidde tot  best wel veel hoogtepunten, zoals eerder beschreven, op een gewone doordeweekse avond. Dartpieple bleef op de 3e plek staan terwijl de Bloopers 7e bleven.

Komende week voor Dartpieple weer een thuiswedstrijd en wel tegen Niet Mikken Maar Prikken.
Ook GL! (uit tegen Bloemhof) en WDPS ( uit tegen Cafe Sante 2) komen dan weer in actie voor de DBBR.

Peter vd Heijden.