Darts: 3 grote overwinningen Meerburg teams

16 december 2018 11:15

In de laatste 2 weken speelden de 3 Meerburg teams 3 uitwedstrijden. Op vreemde bodem waren de resultaten perfect. 3 Knappe overwinningen waren het resultaat.

Allereerst kruisten Dartpieple, uitkomend in de LDB, de degens met De Gouwe Ouwe, bespelers van het vernieuwde  clubhuis vab FC Oegsgeest.  Met  3 gewonnen singles, alleen Tom M (ondanks een 180-er!) verloor nipt, was de start veelbelovend. Tim,Tom(vE) en Piep wonnen hun single. Het goede gevoel werd onderstreept in de koppelpartijen waarbij in  de tactic wedstrijden de tegenstander nauwelijks vat kreeg op de ontketende Dartpieple. Na 4 x winst op rij , werd ook de afsluitende teamgame over de streep getrokken, zodat er 1-8 op het bord stond na deze laatste pot.  Op de ranglijst steeg DP naar een fraaie 3e plek.

Na de Sinterklaas week ging de competitie weer verder. DP had een vrije week zodat de aandacht uitging naar Goeie Laatste! en Wat De Pot Shaft. Beiden kwamen op donderdag 13 -12 in actie wat beslist geen ongeluksdag bleek voor de beide teams.
GL! ging op bezoek bij hekkensluiter Net Niet op zoek naar de koppositie. Immers stond GL! 2 punten achter op nr 2 Bloemhof, die een wedstrijd meer hadden gespeeld. Nadat de 1e  2 singles met goed gevolg werden afgesloten (Boy behield trouwens zijn ongeslagen status) was Piep dichtbij de 0-3. Met 157 op het bord in de 5e en beslissende leg, leek dit punt er aan te komen. Na T20 en T19 bleek D20 echter net een brug te ver. De tegenstander profiteerde en sloeg toe ....Gelukkig herstelde Hans in de 4e single (0-3 winst) dit verliespuntje.
Van de 4 koppelpartijen die volgden, won GL! er wederom 3 en toen ook nog de afsluitende teamgame door Boy via D20 binnegesleept werd, was de 2-7 winst een feit. Tevens werd de koppositie weer ingenomen door GL!.

Wat De Pot Shaft trad aan , aan de andere kant van het spoor in Ons Huis tegen Pijltje Zus Pijltje Zo. In deze heuse derby waren de Rijndijkse Meerburgers ook een maatje te groot voor hun tegenstanders. Met 2-7 werd een fraaie overwinning bijgeschreven wat een voorloipige 6e plek op de ranglijst oplevert voor het team olv Lars.

In de laatste spelweek voor de winterstop, komen de 3 teams weer in actie , wederom allemaal in uitwedstrijden. GL! gaat di 18-12 op bezoek in Nieuwkoop waar Pijlsnel de gastheer is. WDPS gaat vrijdag 21-12 naar Hazerswoude waar de Dikke Mug de opponent is. Ook op die vrijdag gaat DP naar het gezellige LDV waar LDB United (no 4) de huidge no. 3 gaat proberen pootje te lichten.

Na deze week staat de focus gericht  op het 14-e Oliebollentoernooi wat op 29-12 gaat plaatsvinden. Met reeds 125 (!) inschrijvingen op voorhand al een succes te noemen. Alle spelers van de Meerburg teams komen deze avond zo wie zo in actie ! Elders op de Meerburg site wordt later hieraan uitgebreid aandacht gegeven.

Peter vd Heijden.