Darts: Update spel week 7, ma 12-11: ROLAND SCHOLTEN IN THE HOUSE!

10 november 2018 12:45

Met 2 overwinningen en een minimale nederlaag leverde de 7e speelronde een positieve balans op voor de Meerburg teams. Dartpieple en Goeie Laatste! deden de beste zaken.

Als 1e kwam voor de Leidse Dartbond, Dartpieple in actie tegen de Hoogewoerdse Bloopers. In een leuke wedstrijd met div. mooie scores (180-er van vader Henk en 107 finish van zoon Jan-Willem Kruize) hield  de thuisploeg met een 5-4 overwinning, de gasten er net onder. Dit was een wedstrijd waarvoor de LDB eigenlijk bedoeld is, spannend en aan lekker  elkaar gewaagd!

Vrijdag 9-11 speelden Goeie Laatse! en Wat de Pot Shaft weer een gezamelijke thuiswedstrijd. Met 30 man (darters en toeschouwers) werd het een gezellige avond.
GL! trof een oude bekende nl. Arrows uit Voorschoten. Vorig seizoen wisten beide ploegen 1 keer nipt van elkaar te winnen met spannende partijen. Boy namens de thuisploeg opende de avond in een gradioze partij tegen Dennis. met aardig wat 100 en div. 140 scores, lieten beiden zich van de beste kant zien. Het finishwerk was echter bijna perfect door Boy verzorgd, die met 3-1 aan het langste eind trok.
Walter en Krischan maakten er een spannende partij van,  die nipt met 2-3 naar de gasten gingen. Piep (136 finish gemist op een paar milimeter) hield hierna Ed er onder door met 3-1 te zegevieren. Ook Hans was in goeden doen en won afgetekend met 3-0 van Vincent.
De koppelpartijen gingen hier na met 3-1 eveneens naar Goeie Laatste! en ook de afsluitende teamgame werd een prooi (na een achterstand van 200 punten) voor de koploper. Einduitslag 7-2.

WDPS kwam in een echte Rijndijk derby in actie tegen het laaggeplaatste Pijlsnel die zijn thuiswedstrijden in de Eendenkooi afwerkt. De gehele wedstrijd liep de thuisploeg net achter de feiten aan, waardoor de Pijlsnelle dorpsgenoten met veel gejuich de zwaarbevochte overwinning konden claimen. Met 4-5 wonnen ze verassend zeker omdat ze uitkwamen zonder kopman Stephan, net getrouwd en nog niet present was. In de stand op de ranglijst bleef het team van Lars in de middenmoot staan.

Komende week beker voor GL! en WDPS. Dartpieple gaat vrijdag naar de LDV om daar competitie te gooien tegen Niet Mikken Maar Prikken.

Bijzonder is dat er voor de 1e keer een bekende BN-er op dartgebied , ons fraaie clubhuis komt bezoeken. Ma 12-10 zal niet minder dan Roland Scholten met zijn team, Nul 182 (ere-divisie) de degens kruisen met Goeie Laatste! , komt dat zien! (aanvang rond 20.30 u.)
Later in de week speelt WDPS een uitwedstrijd tegen 2e divisieonist Klasse Dart , ook geen gemakkelijke opgave.

Voor alle jeugdspelers (dus ook voor de Meerburgers!) onder 18jaar  wordt er zondag 11--11 een open rankingtoernooi georganiseerd door de DBBR in de Meerburg kantine! aanvang rond 13.00 u. Inschrijven:gratis. Mooie kans om je kunsten te vertonen tegen de beste jeugdspelers van de regio!

Peter van der Heijden