Meerburg JO15-2 draait warm in laatste test

26 augustus 2017 19:30

HILLEGOM - Met enig optimisme mag Meerburg JO15-2 vooruitkijken naar de start van het bekerseizoen, volgende week bij Nieuwkoop. In het laatste testduel werd zaterdag gelijkgespeeld bij Hillegom JO14-1 (1-1). ,,Maar er is nog veel werk te doen’’, zei coach Rutger Opdam in zijn nabeschouwing.

,,Er waren duidelijke pluspunten vergeleken met de vorige wedstrijd’’, zei Rutger. ,,Het voetbal van achteruit liep beter, verdedigend zag het er ook wat beter uit. Van het begin was er ook meer inzet en meer samenwerking. Met de dingen die niet goed gingen gaat we de komende trainingen aan de slag.’’

Hillegom onder 14 is een team dat dit seizoen in de eerste klasse speelt. Rutger: ,,Het was een behoorlijke tegenstander. Dat we overeind blijven is goed. In de competitie krijgen we straks met onder 15 tegenstanders te maken. Dan wordt er fysiek iets meer gevraagd. Daar moeten we op voorbereid zijn.’’

Meerburg had in Hillegom het beste van het spel en kreeg de beste kansen. Dat was positief. Wat Rutger betreft had daar iets meer mogen worden uitgehaald. ,,Misschien hadden we in offensieve zin iets meer moeten creëren. Dat had volgens mij wel gekund. Aan de andere kant hadden we wat pech met twee schoten op de lat.’’

Van het begin begon Meerburg doortastend. Er was oog voor de medespeler en de bal ging aardig rond. De felheid was er eveneens. Dat leidde tot de verdiende openingstreffer. Rens Hop scoorde, na goed voorbereidend werk van Niklas Maessen en Marius McAllister.

De tegenstander kreeg weinig kansen, maar scoorde uit een vrije trap de 1-1. Doelman Lars Dofferhof raakte de bal nog wel, maar net niet genoeg.

Daarna zette Meerburg weer aan. Marius was gevaarlijk met een vrije trap, Joppe Lammerink knalde in twee minuten tijd twee keer op de lat.

Wat duidelijk was dat het team vorm krijgt. Ruben van Dijk en Emma van der Werf zijn de betrouwbare backs, in het centrum wisselden Thomas van der Aa, Twan Odijk en Berkay Barakas zich af. In het midden staan in verschillende samenstellingen Marius, Niklas, Joppe en Kadir Sahin.

Voorin zorgen Mike Jeltema en Ouassim Meqor op de flanken voor de dreiging en zijn Rens en Arnold Simonian de spitsen.

,,We hebben een goede JO15-selectie met veel spelers die kwalitatief dicht bij elkaar in de buurt zitten’’, zeiden de trainers Rutger en Bryan Ouwerkerk. Het kan daarom zijn dat de teams er volgende week iets anders uitzien. Het doel is één hechte, goed presterende selectie van twee teams.

De tweede helft in Hillegom was iets minder, wellicht omdat de vermoeidheid in het nog maar net begonnen seizoen ging meespelen. Als er al kansen waren, waren ze wel voor Meerburg. Mike schoot na één van zijn bekende demarrages net voorlangs. Zo bleef het 1-1.

Gert Lammerink