Meerburg C1 wint de Rattenfänger-Trophy

17 mei 2016 22:00

In het Duitse Hameln heeft de C1 op overtuigende wijze de Rattenfänger-Trophy gewonnen. In de finale waren ze met 2-0 te sterk voor S.V. Overbos uit Hoofddorp.
Yassine werd daarnaast ook nog eens uitgeroepen tot speler van het toernooi en ontving de bijbehorende trofee van de bekende Rattenvanger van Hamelen!

De C1 en C2 van Meerburg hebben het Pinksterweekend deelgenomen aan het internationale toernooi "Rattenfänger Trophy" in Hameln (Duitsland). Op vrijdagmiddag rond 13:45 vertrok de Meerburgbus met de voor vele Meerburgers bekende Ed van Lierop als chauffeur richting onze oosterburen. Door grote drukte op de weg duurde het tot 20:45 voordat de mannen arriveerden in de jeugdherberg in Bodenwerder. Gelukkig hadden de beheerders van de jeugdherberg rekening gehouden met de late aankomst en was er nog eten beschikbaar!
De volgende ochtend moest er na een kort nachtje al vroeg aangetreden worden. De zaterdag werd besteed aan poulewedstrijden. Beide teams speelden in de "C-jeugd competitive" waar (vooral Nederlandse) teams uit de 2e klasse tot en met de 2e divisie in uitkwamen. De C1 deed het ongelooflijk goed met één gelijk spel en driemaal winst, waardoor ze als poulewinnaar doorgingen naar de halve finale op zondag. De C2 had het erg moeilijk tegen de teams die over het algemeen in hogere klasses uitkomen en moest daardoor helaas in alle vier de wedstrijden een verlies incasseren.
Op zondag vond er een kruisfinale plaats, waar de C1 tegen de nummer 2 uit de andere poule moest aantreden. De tegenstanders (De Tubanters 1897) spelen evenals de C1 in de 1e klasse, maar dan in Overijssel. Binnen twee minuten lag de eerste bal al in het doel van de tegenstanders en was de toon gezet. Het werd uiteindelijk een makkelijke overwinning met 5-1. De andere halve finale moest na een doelpuntloos gelijk spel tussen C.S.V. de Laeuwarder Zwaluuwen (NL) en S.V. Overbos (NL) door penalties beslist worden. S.V. Overbos trok hierbij aan het langste eind.
De C2 kwam op zondag terecht in de "Challenge Cup" waarin alleereerst twee wedstrijden gespeeld moesten worden. Door een gelijkspel tegen de lokale tegenstander SSG Halvestorf Herkendorf (D) wisten de mannen de eer nog een beetje te redden, maar konden ze niet voorkomen dat er uiteindelijk gespeeld moest worden om de plaatsen 9 en 10 van het toernooi. Die wedstrijd tegen V.V. LEO werd met 1-0 nipt verloren.
De C1 moest uiteindelijk dus aantreden tegen S.V. Overbos uit Hoofddorp in de finale. Tijdens de poulewedstrijden hadden de twee elkaar ook al getroffen en eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel. Ook de finale was erg spannend, met grote kansen aan beide kanten. Uiteindelijk was het toch Meerburg dat met 2-0 als winnaar van het veld ging.

De speler van Meerburg die over de twee dagen veel mooie akties heeft laten zien en die veruit de meeste doelpunten op zijn naam heeft geschreven was Yassine El Houari. Hij werd dan ook terecht uitgeroepen tot speler van het toernooi.

Voor wie geïnteresseerd is in de volledige statistieken staan alle uitslagen op de website van de organiserende vereniging: http://www.sghameln74.de/rattenfaenger-trophy/spielplan/cjugend.htm