Meerburg C1 krijgt harde les voorgeschoteld in Alphen

12 december 2014 13:15

Afgelopen zaterdag moest de C1 op bezoek bij koploper Alphense Boys C2. Een prima eerste half uur leverde een brutale voorsprong op. Vlak voor rust viel de concentratie heel even weg en kon Alphense Boys via twee standaardsituaties toch met een voorsprong de rust in. Deze mentale dreun bleek uiteindelijk te groot en in de tweede helft zakten we volledig door de ondergrens heen...

Met goede moed gingen we richting Alphen. De laatste weken hebben we een goede lijn te pakken en waren we benieuwd hoe we het tegen de koploper zouden doen. We probeerden de tegenstander vroeg onder druk te zetten en Alphense Boys leek hierdoor enigszins verrast. De tegenstander kreeg weinig tijd en ruimte om rustig op te bouwen. Toch kreeg Aphense Boys de eerste mogelijkheden, maar hierna viel ook de eerste kans voor Meerburg te noteren; Na prima voorbereidend werk van Yannick kon Sem de bal bijna bij de tweede paal binnenglijden. Het geloof was aanwezig en even later was het wel raak toen Sem, na een prima steekbal van Luc, de bal uiteindelijk in een leeg doel kon schuiven. Dat Alphense Boys toch met een voorsprong de rust in ging, was ontzettend zuur. Eerst stonden we te slapen bij een rebound op een vrije trap en even later kon te makkelijk uit een corner worden binnengekopt.

De voorsprong was weg en uiteindelijk bleek ook het geloof vanaf dit moment ver te zoeken. De tweede helft moet een heerlijke helft voor de Alphenaren zijn geweest. We hielden ons totaal niet meer aan de afspraken, deden helemaal niets meer in overleg en Alphense Boys kon makkelijk uitlopen naar 7-1. Het is natuurlijk ook de kwaliteit van de tegenstander om dit genadeloos af te straffen, maar deze uitslag is gewoon te groot.

Een harde, maar belangrijke les. We moeten ons op de lastige momenten juist aan de teamafspraken houden en nog meer een team vormen. In de wedstrijden waarin het meezit, is het geen kunst om elkaar te complimenteren of om elkaars fouten te herstellen. Je bent juist een winnaar en een echte teamspeler als je dit ook op moeilijke momenten kan. Nu lieten we elkaar totaal in de steek. De C1 gaat nu de winterstop in en vervolgt pas op 7 februari de competitie met een thuiswedstrijd tegen Rijnsburgse Boys C1.

Kevin de Jong