Meerburg C1 verliest en weet aansluiting niet te vinden

3 november 2014 19:15

Zaterdag stond de belangrijke uitwedstrijd tegen Noordwijk C1 op het programma. Bij winst konden we onze blik op de ranglijst weer naar boven richten en zou Noordwijk in het vizier blijven. Bij verlies zouden we pas op de plaats moeten maken. Het werd helaas het laatste. In deze belangrijke pot gaven we helaas niet thuis en won Noordwijk uiteindelijk terecht met 4-2.

Het vertrouwen zou aanwezig moeten zijn; De eerste winstpartij van vorige week was volkomen terecht en met dezelfde mentaliteit, inzet en houding van die pot zouden we in staat moeten zijn om tegen Noordwijk weer zo'n resultaat te boeken. In het begin was het spelbeeld duidelijk. Meerburg wat meer balbezit en Noordwijk dat rond de middenlijn ons opwachtte. We hadden moeite om voorin gevaarlijk te worden, maar de tegenstander creëerden ook niet veel. Toch stond er wel uit het niets 2-0 op scorebord. De scherpte ontbrak even volledig, waardoor Noordwijk eerst uit een penalty de score mocht openen en vervolgens wel heel makkelijk uit een corner de 2-0 kon binnenwerken.  We liepen achter de feiten aan en dat was echt niet nodig geweest. Gelukkig kon Tristan van dichtbij de aansluitingstreffer maken, zodat we met een 2-1 achterstand konden rusten.

Noordwijk maakte meteen in de tweede helft een eind aan onze illusies. Eerst ontsnapte de linksbuiten aan onze aandacht en vervolgens kon Noordwijk weer profiteren van gebrek aan scherpte bij een standaardsituatie. Het betekende een 4-1 tussenstand. Wessel maakte nog wel de 4-2, maar dat bleek uiteindelijk voor de statistieken.

We hebben helaas geen moment uitgestraald dat we ten koste van alles vandaag wilden winnen en het verschil was dan ook te groot met vorige week. Er zal dit seizoen echt voor ieder punt gevochten moeten worden om zo in deze klasse te blijven. Volgende week ontvangen we SJC C1 en kunnen we hopelijk laten zien dat we van deze wedstrijd geleerd hebben. Wordt vervolgd...

Kevin de Jong