Meerburg C2 verliest wedstrijd in eerste helft tegen Van Nispen C1

14 oktober 2014 20:15

Meerburg C2 kreeg afgelopen zaterdag de gelegenheid om zich te revancheren van de onnodige nederlaag tegen Forum Sport. Thuis ontving de C2 van Nispen C1. Ondanks een goede trainingsweek, bleek de C2 niet geleerd te hebben van de nederlaag van de week ervoor.

Een hele slappe eerste helft, waarin de duels vermeden werden en de C2 in balbezit slordig was, zorgde ervoor dat de C2 met 0-7 ging rusten.

Na harde worden in de rust en wat wisselingen, leek de C2 in de tweede helft wel ineens bij de les. In plaats van achteruit lopen ging de C2 druk naar voren zetten, waardoor van Nispen er niet meer uit kon komen. Daarnaast werden de duels nu wel gewonnen. Twee goede goals van Geert en Yannick zorgde ervoor dat de C2 de tweede helft met 2-0 won van van Nispen.

Deze twee goals waren helaas niet genoeg voor de overwinning, maar ze maakte de einduitslag van 2-7 wel draaglijker. Daarnaast een goede tweede helft waar we op door kunnen bouwen. Het is zaak om in de volgende wedstrijd het niveau van de tweede helft al in de eerste helft te halen. De technische staf was er van overtuigd dat de wedstrijd dan heel anders was gelopen. Gelukkig leefde dit besef ook bij de jongens en dient deze nederlaag een wijze les te zijn naar de rest van het seizoen toe.

Tot slot nog een dankwoord aan Tim en Yoa van de D1. Beiden speelden de gehele tweede helft mee en hielden zich prima staande.

Duuk van der Meer