Meerburg C1 houdt punt over aan duel tegen UVS C2

14 oktober 2014 20:00

Afgelopen zaterdag speelde de C1 uit in 'de kikkerpolder' tegen UVS C2. Een wedstrijd waarin Meerburg twee keer heel slap aan beide helften begon. Dit bleek cruciaal en de punten werden uiteindelijk terecht gedeeld.

Na een sterke en scherpe trainingsweek leken de mannen klaar om de eerste punten binnen te halen. Alleen Bauke ontbrak nog vanwege een blessure, maar is gelukkig weer op de weg terug. In zijn plaats kwam Daan ons versterken vanuit de C2. Helaas waren we de eerste minuten toch niet helemaal bij de les en lieten we ons achterin te makkelijk verschalken, waardoor de spits in vrije positie kon binnen koppen. Een valse start in deze belangrijke wedstrijd. Het strijdplan van UVS was vervolgens duidelijk: Inzakken op eigen helft, wachten op een foute bal en counteren. Het vele balbezit leverde, mede door het kleine speelveld, te weinig kansen op. Toch wisten we via Wessel en Stan in de eerste helft het net te vinden en gingen we met een terechte voorsprong de kleedkamer in.

De tweede helft waren we gewaarschuwd. UVS was natuurlijk nog niet verslagen en zou de tweede helft uit een ander vaatje gaan tappen. Toch lieten we ons in het begin van de tweede helft weer te makkelijk aftroeven. We werden overbluft en UVS snapte duidelijk beter waar deze wedstrijd om ging. We stonden erbij en keken ernaar. De gelijkmaker was een logisch gevolg. Niemand greep in bij een voorzet en de linksbuiten kon van dichtbij makkelijk binnen schieten. We mochten in onze handjes knijpen dat UVS in deze fase nog niet op voorsprong kwam. Een penalty werd hard op de paal geschoten en in de rebound werd de bal door een vrije ingelopen speler overgewerkt. Toch kwam UVS op voorsprong toen de ingevallen linksbuiten ontsnapte aan onze aandacht, alleen op Rodney af mocht gaan en vervolgens makkelijk binnenschoot. We liepen weer achter de feiten aan. De wedstrijd werd wat harder en onvriendelijker en Meerburg moest alles uit de kast trekken om de gelijkmaker te forceren. Gelukkig wist aanvoerder Luc met een pegel van 30 meter de gelijkmaker op het scorebord te brengen. De wedstrijd kon hierna alle kanten op, maar er werd niet meer gescoord.

Na de wedstrijd overheerste er vooral teleurstelling. De eerste helft hebben we te weinig met het vele balbezit gedaan. We lieten UVS in de wedstrijd en gaven ze nog eens extra geloof door de tweede helft ontzettend slap te beginnen. Uiteindelijk liepen we onnodig achter de feiten aan en mogen we blij zijn dat we op 3-3 zijn gekomen. Volgende week zaterdag geen wedstrijd om vervolgens op de maandag in de herfstvakantie deel te nemen aan het herfsttoernooi van Alphense Boys. Zaterdag 25 oktober wordt de competitie weer hervat met de belangrijke thuiswedstrijd tegen ARC C2.

Kevin de Jong