Meerburg C1 naar kwartfinale NKS

25 april 2012 9:45

De loting tegen hoofdklasser DoCoS C1 bood voldoende perspectief in de wetenschap dat er in een vriendschappelijke wedstrijd eerder dit seizoen al met 4-2 gewonnen werd. In de eerste ontmoeting werd het echter duidelijk dat DoCoS C1 ditmaal meer vezet zou bieden. Een week of drie geleden werd er na 70 minuten bij een stand van 4-4 afgefloten. De thuiswedstrijd werd hiermee dus cruciaal.

De wedstrijd van dinsdagavond viel ook nog eens samen met een oefenwedstrijd voor de nieuwe C-selectie van volgend seizoen. Hierdoor moest er een beroep worden gedaan op verschillende C2-spelers die weliswaar bovenaan in de derde klasse staan maar toch even flink moesten aanpoten.

Het combinatieteam van Meerburg schoot uit de startblokken en halverwege de eerste helft stond Meerburg door doelpunten van Jelle, Daan en Jurgen op een comfortabele 3-0 voorsprong. Niets aan de hand zo leek het, maar naarmate de rust dichterbij kwam nam ook de concentratie af. Vanaf een meter of 25 mocht een speler van DoCoS vrij uithalen zonder dat hij maar even onder druk werd gezet. Het moet gezegd, het was een beauty van een doelpunt. Een minuut voor rust kwam DoCoS zelfs nog tot de aansluitingstreffer door slecht verdedigingswerk. Er werd gerust met een 3-2 voorsprong.

In de tweede helft zette Meerburg al snel orde op zaken. Ook met zes C2-spelers in het veld kwam DoCoS nauwelijks nog voor het doel van Meerburg en scoorde Meerburg erg gemakkelijk. Er vielen onder andere nog treffers van Jorge, Jurgen en Jesper(!). De eindstand die op het bord prijkte na het laatste eindsignaal was 7-2. Met het nodige geluk had deze uitslag nog in de dubbele cijfers kunnen eindigen. Toch was de prestatie er niet minder om. Absolute man van de wedstrijd aan Meerburgkant was Max Langenhof gevolgd door Daan van Sabben, beide voetballend in de C2. De ploeg kan zich nu gaan klaarmaken voor de kwartfinale van de NKS.

Begeleiding C1