Gelijk spel tegen Roodenburg

10 oktober 2022 15:30

Redactie

Het is een vreemde gewaarwording voor Meerburg om zich terug te vinden in de onderste regionen van de vierde klasse. Met fris en fruitig, en goed voetbal vervulden de mannen van Jelle Korbee en Ronald van Delft vorig seizoen een hoofdrol in de afdeling. Verlies tegen het sterke Teylingen is geen schande, maar de nederlaag tegen Zevenhoven was een lelijke streep door de rekening.

Vooralsnog zit het ook niet bepaald mee met de blessures. Meerburger Tim Straathof gaf echter al aan dat we nog maar aan het prille begin staan van een lang seizoen, daarmee suggererend dat het wel goed komt met zijn club en dat overwinningen aanstaande zijn.

Tegenstander Roodenburg lijkt niet het Roodenburg van vorig seizoen. Toen waren de Leidenaren te vaak een makkelijke prooi voor de tegenstander, mede omdat de ploeg moeilijk scoorde. Er staat deels een nieuw team dat weliswaar nog aan elkaar moet wennen, maar dat in potentie veel kwaliteit herbergt.

Het bleek een attractieve wedstrijd waarin kansen over en weer waren terug te vinden. Veel balverlies aan beide kanten bij het uitverdedigen zorgde voor spannende momenten. De lat en de paal waren daarbij geduchte tegenstanders aan beide zijden.

Bron: Leidenamateurvoetbal