Meerburg 1 voldoet aan plicht

3 december 2017 12:15

In de wedstrijd tegen rode lantaarn drager Wassenaar (-3 puntnen!), heeft Meerburg 1 aan zijn stand verplicht, door eenvoudig deze tegenstander aan de kant te zetten via een regelmatige 4-0 winstpartij. Wat het waard is, moet de nabij toekomst uitwijzen. De Wassenaarders twijfelen of ze de competitie uit gaan spelen......

Wassenaar kwam op het allerlaatste moment aanzetten op het ijskoude Meerburg complex met exact 11 man. Ook zonder echte keeper, die op het laatste moment afgezegd had. Dus moest de thuisploeg op zoek naar keepershandschoenen voor de aangewezen speler van de tegenpartij die deze rol van keeper ging vervullen. Zonder warming up (inspeelballen waren ook niet meegenomen), gingen de mannen uit Wassenaar de strijd aan.

Meerburg wat zonder de geschorste Paulides en gebleseerde Barokzay begon, had al dan niet geinspireerd door de tegenstander, een moeizame start. Het enorme veldoverwicht leidde het 1e half uur nauwelijks tot uitgespeelde kansen en als die er wel kwamen, was de afronding hiervan veel te slap om het de invaller keeper moeilijk te maken. Zo duurde het tot de 28-ste minuut voordat de openinings treffer pas een feit was. Op rechts werd Justin de Jong vrijgespeeld en diens voorzet belande over de struikelende goali op het hoofd van Feike Voorbij, die eenvoudig het lege doel kon vinden.
7 Minuten later was het dezelfde Voorbij die een bal oppikte na slecht uitverdedigen van Wassenaar en plaatste met een gericht schot hierna het leder in de verre hoek,  2-0 wat  tevens ruststand bleek.
In de 2e helft, waar overigens de meeste toeschouwers vanuit de warme kantine het "gevecht " verder volgde, was een herhaling van de 1e  45 minuten. De kou kleumende doelman Bom van Meerburg zal zich geen wedstrijd eerder in zijn leven herinneren die hem zo makkelijk af is gegaan. Meerburg verzuimde de tegenstander op te rollen en doelpunten leken er niet meer te komen ondanks het enorme overwicht. Gelukkig had coach Redel nog een konijn in de hoge hoed want Meerburgs topscoorder aller tijden ,Joep van Vuren, had zijn opwachting in de 2e helft gemaakt. Een kwartier voor tijd deed hij zijn naam eer aan en schoot strak de 3-0 binnen. In de 82 -ste minuut kon de huidige topschutter van dit seizoen, Daan van der Zwaan,  ook een goaltje meepikken na een vrije trap van Ramon Weijers.  Hiermee werd ook de eindstand (4-0) bepaald in deze uiterst saaie wedstrijd omdat er maar 1 ploeg voetbalde.
Na de winterstop die 16-12 aanbreekt, zal dus blijken of deze overwinning definitief bijgeschreven kan worden gezien de personele problemen van de tegenstander.  Omdat Alphia (nederlaag) en VVSB (gelijkspel) dure punten morsten, steeg Meerburg weer een plek op de ranglijst en neemt nu de 4e positie in. Een plek die aan het eind van de rit wellicht voldoende zal zijn voor de nacompetitie.
As zaterdag 9-12 heeft Meerburg een vrije dag (Gol Sport is al immers uit de competitie gehaald) en de week erna spelen de wederom in het geheel wit operende Zwart-Witten tegen laagvlieger Football Factory de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop.

Meerbug 2 heeft de vierde overwinning op rij behaald en heeft zo aansluiting met
de koplopers. Op een goed bespeelbaar grasveld scoorde Gideon in de 11e
minuut de 0-1 tegen Vredenburch. Uit een vrije trap van Jordy werd de rebound in de korte  hoek  getikt.
In de rust spraken de Meerburgers af om druk vooruit te geven en een meer
verzorgd positiespel te spelen. Barry Verboon kwam als aanvaller het team
versterken na 2 jaar afwezigheid  door blessure leed voor Pim. Na een goede combinatie via Barry en Gidion kwam de ijverige Mido in de 16 meter aan de bal na goed doorjagen, 0-2 in de 65e minuut . Uit een goede corner van Jordy scoorde Barry de 0-3!! en Daan van  Sabben nam de 0-4 voor zijn rekening.
Wissels : 52e Bart van Rooijen voor  de geblesseerde Amine. 80e Robbert voor Jordy.
Een prima overwinning. Komende  week thuis  goed afsluiten is het devies tegen de  Rijnvogels, om kans te behouden de 2e periode te pakken.

Cm vanGoozen en Peter van der Heijden.