Meerburg 6 besluit seizoen met afscheid Frits Michiels

20 mei 2015 22:00

De kaarten waren voor de laatste speelronde reeds geschud. Meerburg 6 zou hoe dan ook op een bescheiden 7de plaats in de competitie eindigen, ongeacht het resultaat tegen UVS 3. Desondanks was er de wil om er nog een keer een leuk potje van te maken. De zege werd gelaten aan UVS, 1-4. Gedenkwaardig was de wedstrijd niet om het spel maar wel om het afscheid van Frits Michiels.

Ruim 5 jaar geleden werd het huidige Meerburg 6 samengesteld met vooral voetballers die nauw verbonden waren als trainer/begeleider bij een jeugdteam van Meerburg. Frits Michiels was hier direct bij betrokken. Frits mocht zich vanaf het begin de nestor van het elftal noemen. Ondanks zijn hogere leeftijd was Frits misschien wel het meest getrainde teamlid. Als centrumverdediger was hij daardoor een rots in de branding voor het team.

Een aantal seizoenen vorderde maar de jaren begonnen te tellen. Dit laatste seizoen was voor Frits als voetballer vooral een lastig seizoen. Geplaagd door blessureleed heeft Frits het merendeel van de wedstrijden moeten verzuimen. Als voetballer welteverstaan want Frits stond altijd voor zijn ploeg klaar om als grensrechter de ploeg te helpen(ook in de stromende regen). Alleen om deze reden vonden wij de verkiezing van ‘Meerburger van het jaar’ meer dan op zijn plaats. Op de trainingsdagen werkte Frits voorzichtig aan zijn herstel.

Frits maakte tegen UVS in de 76ste minuut nog eenmaal zijn rentree voor Meerburg 6, uiteraard als aanvoerder. In de punt van de aanval hielp hij zijn ploeg bijna aan de aansluitingstreffer. Slechts enkele centimeters kwam Frits te kort om een pass met de punt van zijn voet tot doelpunt te promoveren. Helaas viel niet veel later het beslissende doelpunt aan de andere kant. Maar het deed de ploeg goed dat Frits toch nog even heeft kunnen meevoetballen.

Direct na het laatste fluitsignaal vormden zijn teamgenoten een erehaag en werd dit voorbeeld door UVS opgevolgd. Door ruim 30 voetballers werd Frits bedankt voor zijn leuke, goede en gezellige jaren als voetballer. Aan het einde van de erehaag wachtte nieuwbakken aanvoerder Frank den Elzen met een mooie bos bloemen en een klein aandenken van het team. In de kantine werd onder het genot van een hapje en drankje de seizoenen nog eens tegen het licht gehouden. Wat hebben we als team eigenlijk leuke jaren gekend. Het team Meerburg 6 gaat door, maar wel zonder de voetballer Frits Michiels.

Beste Frits, bedankt voor de jaren waarin jij je hebt ingezet voor Meerburg 6. Het ga je goed en we zullen je vast vaak genoeg nog tegen het lijf lopen bij jouw Meerburg.

Tekst en foto’s: Frank den Elzen & Remco Roman