Wedstrijdkleding

Wat gaat er veranderen voor het nieuwe seizoen 2022-2023

Het uitreiken van de wedstrijdkleding gaat veranderen. Hiermee komt het “systeem” van de teamtas te vervallen. Het kost namelijk veel tijd om de tassen te voorzien van de juiste kleding maten . De huidige werkwijze is intensief /niet makkelijk overdraagbaar bij wijziging vrijwilligers. Er wordt overgestapt naar uitreiking wedstrijdkleding per speler. Deze speler houdt dus deze set in zijn/haar bezit. Wedstrijdkleding bestaat uit: shirt, broek en een paar sokken. Als gevolg van deze nieuwe aanpassing komen er ook vaste uitdeel | ruilmomenten. Deze momenten zullen ieder seizoen vastgesteld en kenbaar gemaakt worden.

Uitzondering:

• Het keeperstenue voor de onderbouw (t/m O12) blijven de regels hetzelfde. Dit tenue blijft in de teamtas. Mocht een keeper van 012 naar O13 kan hij/haar tenue in zijn/haar bezit houden. Hiervoor dient een melding gedaan te worden bij de kledingcommissie. Dit kan per mail: [email protected]

Het keeperstenue voor de bovenbouw hiervoor geldt ook het nieuwe “systeem”.

• Teamtas blijft behouden voor categorie-A (Hoofdklasse en hoger in verband met o.a. rugnummers). Voor uitreiking van deze tassen zal apart afstemming plaatsvinden met de trainers. Dit geldt ook voor Vrouwen 1.
  • Team tas onderbouw (t/m O12) Deze tas bevat een keeperstenue en een bal en zal aan het begin van het nieuwe seizoen worden uitgereikt.

De overgang naar de nieuwe situatie:

Eind van dit seizoen 2021-2022 levert de teamleider/coach de tas compleet in (wedstrijdtenue/bal/keeperstenue). Op de site staat een formulier (zie link) waar iedere speler of speelster individueel een formulier moet invullen. Hier moet de juiste maat op worden ingevuld voor het komende seizoen. Bij aanvang van het nieuwe seizoen kan iedere speler haar/zijn tenue ophalen.

Formulier

In begin maart zullen alle teams geïnformeerd worden.

Informatie

Alle spelers ontvangen in maart per mail een uitleg over deze nieuwe manier uitgifte.

Uitdeeldagen:

Planning volgt

- Start nieuwe seizoen

- reserve/veegavond

Regelement:

1. Ieder junior lid/spelend senior lid/ trainingslid plus neemt automatisch deel aan het Kledingplan.
  2. Ieder juniorlid/spelend senior lid / traningslid plus ontvangt éénmalig een wedstrijdshirt, een wedstrijdbroek, een paar sokken
  3. De onder punt  2 genoemde artikelen worden in bruikleen aan het lid verstrekt en blijven altijd eigendom van de vereniging.
  4. Het tenue van het kledingplan is het officiële tenue van de vereniging, aangemeld bij de KNVB, en moet tijdens wedstrijden worden gedragen.
  5. De wedstrijdkleding is bedoeld voor wedstrijden. Er mag niet in worden getraind. De kleding mag ook niet worden gedragen als vrijetijdskleding.
  6. Als een kledingstuk te klein is geworden of versleten, kan het worden omgeruild. Hiervoor gelden de vastgestelde ruil momenten. Deze worden ieder jaar opnieuw vastgesteld en bekend gemaakt op de Meerburg site/instagram
  7. Leden zijn zuinig op de artikelen die ze in bruikleen hebben en zijn er ook verantwoordelijk voor. De kleding moet worden gewassen volgens de wasvoorschriften.
  8. Bij beschadiging, vernieling of vermissing van een van de artikelen van het kledingplan moet men een mail te sturen naar: [email protected]. Hiervoor dient men een vergoeding te betalen van € 10,00. De betaling dient bij verstrekking van een artikel direct en contant betaald te worden.
  9. Het is niet toegestaan de artikelen van het kledingplan uit te lenen aan derden.
  10. In verband met verplichtingen naar de sponsors mogen zonder toestemming van het bestuur op de kleding geen extra uitingen worden aangebracht, zoals rugnummers, namen, emblemen en dergelijke.
  11. Bij tussentijds vertrek naar een andere vereniging of als het lidmaatschap van Rkvv Meerburg om een andere reden wordt opgezegd, moeten de artikelen schoon en in goede staat worden ingeleverd bij de kledingcommissie. Men kan een mail sturen naar [email protected]  voor een afspraak voor inlevering. De overschrijving of opzegging gaat pas in als alles is ingeleverd. De kousen hoeven niet ingeleverd te worden.
  12. In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist het bestuur in overleg met de kledingcommissie.

Let op: er wordt pas nieuwe kleding uitgedeeld als de oude kleding wordt ingeleverd. De oude kleding is en blijft eigendom van de vereniging. Naast deze informatie op de website zullen de spelers/ouders/verzorgers ook per mail van de aanvulling op het kledingplan op de hoogte worden gesteld. Voor vragen/opmerkingen of overig: [email protected]