Meerburg JO9-Uno!

15 juni 2019 18:15

Remco de Kler

Zo, dan mag je aantreden in Hoofddorp voor het VV Uno Jump XL toernooi. De weersvoorspellingen waren uitstekend te noemen, 100% kans op regen dus dat is natuurlijk lekker verfrissend. Heerlijk ook die aquaplaning op de A4, glibberen en glijden naar Hoofddorp en dat om 08:00u ‘s ochtends. Kortom, de dag kon niet beter beginnen.

Bij aankomst werd het zelfs nog mooier, het beoogde kunstgrasveld stond compleet blank en in de verte klonk dreigend onweer. De organisatie besloot om vooralsnog niet af te gelasten maar het toernooi een uur later te laten starten. En dan op veld 3, op gewoon gras, dat er wonderbaarlijk genoeg dus beter bij lag dan het kunstgrasveld. Achteraf bezien een juiste en gunstige beslissing van de goed georganiseerde toernooileiding.

Zo’n extra uurtje wachten is dan best lang en toen kregen we ook nog de volgende tegenslag te verwerken. Guus had buikpijn gekregen en moest het toernooi helaas al verlaten voordat het goed en wel begonnen was.

Geen wissel dus en de eerste wedstrijd mochten we direct aantreden tegen de gastheren van het toernooi, VV Uno JO9-1. Een hoofdklasser uit district West I en dus ongetwijfeld een geduchte tegenstander. Op de kletsnatte grasmat schoot Meerburg werkelijk uit de startblokken. Semmy toonde zijn goede vorm en bediende Danyel op maat, die schoot beheerst binnen voor de verdiende 1-0 voorsprong. Niet veel later was Danyel de aangever, Bo maakte het prima af en de marge verdubbelde zowaar naar 2. Maar het hoogtepunt van deze wedstrijd was toch wel voor Semmy. Niet voor het eerst dit seizoen toonde hij zijn fenomenale traptechniek en schoot van een meter of 20 feilloos raak, een wonderschoon doelpunt voor de 3-0 voorsprong.

Dit was blijkbaar iets teveel weelde voor onze jongens die als dank voor de gastvrijheid prompt wat cadeautjes teruggaven aan Uno, binnen een paar minuten van 3-0 naar 3-3. Wakker geschud door dit dompertje ging Meerburg opnieuw op zoek naar de overwinning. Luuk knalde nog een keer op de lat en Bo en Semmy kwamen een paar keer net een teenlengte tekort voor de winnende treffer. Die kwam er niet maar we zaten wel gelijk lekker in het toernooi. Goed gespeeld en daardoor toch een voldaan gevoel na de wedstrijd.

Wedstrijd 2 was er één van een andere orde. De tegenstander kwam dit keer uit Almere en luisterde naar de naam SC Buitenboys. Met recht het buitenbeentje in deze verder sportieve poule en met een hoog gehalte aan Vinex tokkies, best goed gekozen dus die clubnaam.

Kort gezegd, Meerburg was veel beter en kwam door goals van Bo (assist Danyel) en Luuk (goed doorzetten) verdiend op een 2-0 voorsprong. Tot frustratie van de Buitenboys coach en ouders die wel willen laten doorvoetballen als hun team zelf een overtreding maakt maar moord en brand schreeuwen als de tegenstander wat doet, jammer is dat toch. De late tegentreffer voor de 2-1 was voor de statistieken en deed niet meer ter zake, de drie punten waren voor Meerburg.

Omdat tegenstander AGB niet op was komen dagen, speelden we in plaats van de derde wedstrijd tussendoor nog een keer vriendschappelijk tegen VV Uno en ook deze werd in winst omgezet, 1-0 in wederom een sportief potje.

En dan is daar het grote moment. De laatste tegenstander van vandaag was het Goudse Jodan Boys, dat in punten gelijk stond met ons maar een beter doelsaldo kon overleggen, onder meer door een klinkende 6-1 overwinning op Uno. Een duel om de toernooiwinst, een heuse finale waar per se gewonnen moest worden om de eerste plaats te pakken. Het werd een gelijk opgaand duel waarin de ploegen weinig voor elkaar onder deden en uiteindelijk de team effort het verschil maakte en zorgde voor een passende beloning. Knokken voor elke meter, duels winnen en als bekroning twee prima goals van Semmy en Bo, op aangeven van Danyel uiteraard. Verdedigend stond het als een huis met Pepijn als aanjager en slot op de deur en Tjebbe als controleur en menigmaal startpunt van de volgende Meerburg aanval. Tussendoor moesten we nog bijna de gelijkmaker incasseren maar keeper Luuk wist op miraculeuze wijze de bal toch nog uit z’n doel te werken.

Het eindsignaal klonk en wat volgde was een enorme vreugde explosie bij Meerburg. Numero Uno bij VV Uno! Wat waren ze trots en blij, heerlijk om het gezellige seizoen met zo’n toetje af te sluiten. Een mooie beker ging mee terug naar Zoeterwoude, de jongens kregen allemaal een vaantje en als bonus kregen we ook nog een gratis teamuitje cadeau van toernooisponsor Jump XL.